Frånvaron

IDAG FÖR ETT ÅR SEDAN

Har inte riktigt berott på att jag tappat blogglusten eller så, men jag har jobbat ett dygn och igår var vi inte hemma och satt vid datorn någonting alls faktiskt. Vi var på badhuset hela förmiddagen och sen åkte vi till Maria o Morgan och drack kaffe, Kenneth & Fatima var också där med sin troll =) Kvällen spenderades i soffan med en stor tallrik chokladglass och en Johan Falk-film!

Affe går snart/närsomhelst. Det är verkligen nära nu :-)
Hoppas att han hinner gå själv innan ettårsdagen, då drar vi många på näsan som trodde att han skulle vara så sen med allt ;)

Veckan kommer att gå i kalasets tecken!
Det ska bakas och förberedas lite, det är många som fyller år...

22 februari - Elin (min syster) fyller 17 år
26 februari - Affe 1 år
26 februari - Marcus (min bror) fyller 18 år
27 februari - Mogge (min svåger) har 30 årsfest
28 februari - Kalas för Affe, Marcus & Elin hemma hos oss =)

Annars är allt bara fint, jag tycker det är kul att ha kommit igång med lite jobb igen. Hoppas att det blir lite mera av det... Ska träffa bossen till veckan och prata lite :)

Vädret är skit, men det är det ju hos alla så det är det ingen större idé att klaga på! Det är egentligen bra, för när solen skiner så får jag lite panik över att bo på "andra våningen", ingen altan att gå ut och sitta på och dra i sig lite av solens strålar. Det är verkligen jobbigt eftersom jag trivs så otroligt bra här, men tanken på att inte ha en egen uteplats i vår/sommar får oss att mer o mer titta efter hus. Jag vill kunna öppna dörren och låta Affe springa ut (på en altan iaf), vill kunna äta middag ute utan att det ska vara ett helt projekt att få med sig mat och dukning...
Sådär ja, nu fick jag klaga lite också ;)

Detta hus skulle jag gärna vilja ha...
Eller varför inte detta...

Dream on Therese!!!!


Kommentarer
Postat av: Nikita

jag fyller också år 27feb , du glömde mej ;) haha närå ;)

fina hus du hittat :D hoppas ni kommer över de rätta huset snart !

2010-02-21 @ 10:05:22
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Therese

Aaaa, sorry Nikita ;)

2010-02-21 @ 10:12:45
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Klart grabben går :) Han är ju begåvad!! Kram!

2010-02-21 @ 11:56:17
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Pillargontanten

Spännande, med gåendet menar jag :O)

När de väl går, slår i huvudet, ramlar, får tag i saker, försvinner otroligt fort osv osv, då önskar man att de satt kvar....

När de väl pratar, då önskar man att de nån gång kunde va tysta....

När de börjar stå på egna ben, då önskar man att man kunde bestämma....

Men det är väl det som kallas utveckling :O)

Ha det gött!

2010-02-21 @ 13:56:59
URL: http://pillargontanten.blogspot.com/
Postat av: Titti

Jag gillade Tunbyn bäst :) Kööööp!!!

2010-02-21 @ 16:15:54
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha jag har oxå kärat ner mej i husen.. Har spanat under en länge tid, men problemet ligger nog i att vi inte kan bestämma oss för vart vi ska ta vägen. Har även lite separations ångest från vårt nuvarande hus... Jaja, hoppas Ni hittar Ert drömboende tillsist.

2010-02-21 @ 17:30:39
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Vilka fantastiskt fina hus. Varför tvekar ni? Jo jag vet. För många födelsedagar så pengarna räcker inte.

Varför skulle Affe vara sen?

Han kommer säkert att gå om han är på G nu. Oj oj oj



2010-02-21 @ 17:32:32
Postat av: Bodil

Inte är Affe sen heller han är ju normal =)

Han är ju född tidigt men igentligen inte mer än 10,5 månad och varje barn har sin egen takt =)

Det går inte att jämnföra.. men JAG tycker att Affe verkar vara helt fullständigt normal =)



Det första huset är ju så himla vackert =)

Vi är också på väg in i hus elelr en hel gård men det tar vi framöver =)



Kramizar

2010-02-21 @ 20:02:24
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Anita

Josefin var 14 månader när hon gick :-)

Hon låg dessutom i magen 10 dagar extra så hon skulle ju kunnat gå betydligt tidigare ;-)

Det är synd att man ska få sådana kommentarer.

Varje barn är UNIK

Hejja Affe!!!!



Kram!

2010-02-21 @ 20:32:15
URL: http://MammaA.bloggplatsen.se
Postat av: Anna-Maria

Vi röstar på det första huset, dyrt och bra ;o)



Jag minns så väl att jag läste det där inlägget, helt sjukt att det har gått ett år sedan..

Urch tänker på er..



KRAM

2010-02-22 @ 08:44:26
URL: http://finatapeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0