33+5

Dagarna passerar sakta men säkert, börjar kännas rätt så tryggt nu.
Som ni säkert förstår så händer här inte alls mycket, den ena dagen är den andra lik :)
En sak som var lite lustigt är att när vi kom in på sjukhuset på tisdagmorgon så sa de att jag var i v.32+1. Jag vill ju inte vara besvärlig och ifrågasätta så jag nöjde mig med att helt plötsligt tappa en vecka. Detta har jag gått och grubblat på och igår så tog A upp det med BM och visst sjutton har de räknat fel. Jag har hela tiden haft rätt och "fick" snabbt en extra vecka :)
Det är mycket mycket viktigt för bebisens lungor =)
Ibland ska man våga ifrågasätta!!

Lill*n har varit lite stressad de sista dagarna så kurvorna har varit ganska höga, men nu känns det som om det har lugnat ner sig och hamnat på en stabil nivå. Är ju ganska gråtmild av mig och jag skyller allt på gravidhormoner ;)
Mina bröst har bestämt sig för att leva ett eget liv, de är stora, stenhårda och gör riktigt ont. Några sillisar kommer jag aldrig att skaffa mig, det är jag nu helt säker på (påminn mig om detta när tuttarna hänger, haha).

Bebis har fått sitt första klädesplagg nu, en superfin Labandress av Titti.
TUSEN TACK!!!

Abbe brukar vara här och roa mig på dagarna, idag tog vi en romantisk fika i rullstol på sjukhusets café, vi sov en stund, kollade på backhoppning, och lite inredningsprogram. Jag har fått lite bilder på vårt nya rum hemma och det blir perfekt åt vår sessa/prins. 
Frågade Abbe idag om detta är vårt sista barn men fick till svar att han kan tänka sig flera... Undra om det är skönt när jag är hemifrån ett tag, för det där med att vara gravid i 40 veckor är inte min grej ;) 

Ikväll har Maria underhållit mig, vi har ätit supergott snask (se bild), jag har fått två nya toppar från Gina T och ett läppglans. Det kanske låter löjligt, men när man ligger i en säng dag ut och dag in så är det hur underbart som helst att få ta en dusch, kamma till sitt hår, smörja in sig med bodybutter och ta på sig lite läppglans =)
Vi har kikat på melodifestivalen och spelat kort =)
Nu ska jag faktiskt noppa ögonbrynen också, fjolligt men sant. Tänk om frisören på sjukan kunde färga ögonbrynen och fransarna, vad lycklig jag skulle vara. Då kunde jag glida ner i min rullstol och fixa detta helt själv :)

Nä, nu ska jag ta och kika in på era bloggar. Jag har varit usel på det de sista dagarna och lovar bot o bättring så småningom ;)

Puss och Kram på er alla!











Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter som du har det bra..=)

Gråter en massa gör jag med, man vet ju som inte men det kan ju som vara sista gången jag får vara gravid.

Inget som man kan bestämma över och det är så underbart att få ha en liten som gungar i magen.

Ha det fint!

Kram!

Postat av: Lotta W

Vara gravid i 40 v är inte min grej heller! Men man glömmer ju fort när man väl har den lilla hos sig. Jag förstår att du måste ha det väldigt långtråkigt! Jag skulle verkligen inte vilja bosätta mig på sjukhuset...:) Ha det så bra! Kram

2009-02-21 @ 22:54:10
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Skönt att se att du ser pigg ut, läsa att du är pigg och att bebben stannar så länge som möjligt!

Förstår tt det är tråkigt, och skulle gärma underhålla dig lite om jag kunde, men jag är för långt bort!

Vilka härliga vänner du har i alla fall :O) Lyckliga du!

ha det nu riktigt gott, och jag tassar förbi här med jämna mellanrum, hoppas du känner att jag tänker på dig!

2009-02-22 @ 06:49:37
URL: http://pillargontanten.blogster.com
Postat av: Malin

Skönt att höra att bebis stannar i magen. Hörde någon stans att en dag längre i magen är 3 dagar mindre på neo, undrar om det stämmer?



Undrar om det börjar hända grejer här. Vaknade inatt av en helt annan smärta, gjorde ont i hela magen och den blev stenhård. Inte alls som mina "vanliga" förvärkar som bara känns i nedre delen av magen..

Men just nu känns det faktiskt som det kommer bli tal om igångsättning, flickorna verkar trivas där inne, haha..



Kramar

2009-02-22 @ 07:04:47
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Erika

Skönt att höra att du och bebisen mår bra!

Kram!

2009-02-22 @ 08:06:03
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Titti

Ja den där extra veckan var ju guld värd :) Julia har sagt att hon ska ringa...OM hon törs!?!? Ja du vet den dära.... I dag snöar det här å är 2 grader kallt...Sitter å kollar på bilar....Ifall de löser in skorpan vill man ju ha en back up... Hoppas du får en bra dag!! Kramar!

2009-02-22 @ 09:15:03
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: pia...En mycket äldre Sundsvallsbo

Hej...är några år sen jag födde mitt sista barn :) snart 14 år se...ojoj vad tiden går.Hade en jättebesvärlig graviditet med henne...moderkakan låg långt ner o kunde därför lossna lätt.Jag fick blödningar gånger flera ...ambulans in till förlossningen några ggr.Jag var inlagd 7 gånger.Iallafall så föddes hon i vecka 33...och allt gick hur bra som helst.Gillar din blogg och ditt sätt att skriva :) LYCKA TILL MED ALLT

2009-02-22 @ 09:21:18
Postat av: madde&wilmer

ååå vad gott med ost&kex!!här har jag nu städat(henrik oxå)får hugga i:-)

hoppas att du får en fin söndag!

det är bara att ringa om du har tid/lust!

kan vi slå av lite tråkiga minuter.



kramar*****

2009-02-22 @ 11:03:30
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: ErikaÖ

Nu är jag på "hemmaplan". Hoppas man får komm aoch hälsa på nu när du är så besvärlig och inte är hemma som jag hade tänkt mig. Tar med ungarna och farmor om det är OK. Vilka tider är det besökstider, vilken avdelning ligger du på?

2009-02-22 @ 11:04:54
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Bara kikar förbi o undrar hur ni mår =)



Kram

2009-02-22 @ 15:58:38
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Malin

Absolut =) Vart ska dom skickas? hihi

2009-02-22 @ 16:59:23
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Lotta

Brödrecept på min sida :O)

Ha det gott!

2009-02-22 @ 17:05:42
URL: http://pillargontanten.blogster.com
Postat av: Titti

Haha,du det var så lite! Kan lätt bli shopoholic på bebiskläder har jag insett. Shit va kul det var! Å eftersom du vägrar skvallra namn så måste man ju bli först med nåt ;)Tänkte ta å skämma bort den där bebisen framöver vetdu.... Kraaaaamar!

2009-02-25 @ 15:42:10
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Sandra Karlsson

Gillar om det du skrev! Spännande att se en del sunda saker och inte bara det generella sakerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-12-02 @ 18:56:51
URL: http://jade.se/reseguide/new-york

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0