kalasförberedelser för marängen

Åhhh vad jag känner att det är dags för oss att byta bo!
Inte bara jag, utan vi båda känner samma sak. Jag törs nästan lova att vi kollar Hemnet 15-20 ggr per dag (om inte mer ändå), lite av en fixidé skulle man kunna säga :)
 
Men vårt hus kommer liksom aldrig ut, tro nu inte att vi har extremt höga krav för det har vi inte. Vi vill inte bo i Stöde, utan det är Matfors som är vår hemort. Vi vill inte bo "mitt-i-smeten", har gärna grannar men inte runt om hela huset.
Varje vecka har vi husvisningar, och en vacker dag dyker väl huset upp :))
 
Imorrn fyller skrotan år, så det ska fixas kalas här hemma.
Affe ska blåsa ballonger, jag ska baka cupcakes, min bästa granne har hjälp mig med lite blomdekorationer till dessa, det ska väl städas lite och slås in paket.
 
Eftersom Ebba inte tål mjölkprotein så har jag valt att inte göra en tårta, för isf skulle det bli en mjölkfri tårta och det känns inte så kul. Med cupcakes kan jag göra mjölkfria muffins och vanlig frosting, byter bara ut till mjölkfritt på Ebbas!!
Det blir iaf halloncupcakes med vit chokladfrosting *mums*


Lite svårt det där med om man ska ge Affe ett paket också, han börjar ju bli stor, samtidigt som han kommer bli oerhört ledsen om bara Ebba får paket, då han inte rikitgt fattar det där med att man är född en viss dag (tror jag). Så han kommer att få något litet. Jag har köpt nya tatueringar till han och Abbe skulle fixa någon liten leksak.
 
Nä, nu ska husmodern sätta igång med dagens middag. Långkok...
En burgundisk köttgryta (Eller en Boeuf Bourguignon om man ska vara fransk, hipp och svänga sig med ord man inte kan uttala) ska vi äta idag, jag är så våldsamt sugen på höstmat nu.
Älskar hösten, maten, luften, ljusen, kvällarna, ja allt med hösten är fasen bra =))
 
 
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Oj vad smarrigt. Både cupcakesen och biffen.
Jag vill vara där å fira men kan ju inte :-(
Längtar efter er alla så det gör ont....

Svar: Om du bara visst hur otroligt mycket jag saknar er!!!Vecka 45, då kan vi komma ner =)
Therese

2012-09-06 @ 19:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0