Den här egotiden...

Under tiden jag skolar in Ebba på dagis så har jag ju inte speciellt mycket att göra om dagarna, så jag passar på att vara ego och göra saker för min egen skull.
Jag tränar alltså och besöker vänner som ger energi!
Jag känner mig full av energi själv också :)
 
Husvisningarna avlöser varandra och vem vet, kanske en dag vi kommer att hitta vårt hus.
Vår lgh är det fem olika spekulanter på, så någon längre uppsägningstid verkar inte behövas ;)
 
Igår bakade jag och barnen + Emilia matbröd.
Vi snodde ihop grötbullar som vi dessutom gjorde mjölkfria så att skruttan kan mumsa dom.
Älskar att baka på havremjölken, det blir otroligt musigt och saftigt bröd av den. Rekomenderas även till er icke mjölkallergiker :)
 

 
Grötbullar

3 dl havregryn
5 dl vatten
1 tsk salt
150 g Milda mjölkfritt (el smör)
5 dl havredryck (el mjölk)
50 g jäst
1 dl sirap
Vetemjöl

Koka havregryn, vatten och salt till gröt. Tag kastrullen av plattan och rör ner smöret så att det smälter. Tillsätt mjölk och sirap, låt svalna tills fingervarmt. Smula i jästen och blanda väl. Arbeta in mjöl till en lagom, ej för fast, deg. Låt jäsa 45 minuter. Forma runda bullar och lägg på plåt med bakplåtspapper - jäs till dubbel storlek. Grädda i 225 grader ca 10 minuter.

 
 

Kommentarer
Postat av: Nikita

Hallååååå jag vill ses !!! Till veckan kanske ??

2012-10-11 @ 20:19:05
URL: http://Nikital.blogg.se
Postat av: Erika

Träna å baka.....

2012-10-13 @ 08:48:01
Postat av: Therese Östberg

Äter inte själv :)

2012-10-13 @ 20:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0