Våga njuta

En person i min närhet är gammal, sur och bitter.
Har alltid varit!
Hon hatar verkligen julen (och födelsedagar) och låtsas alltid åka på att jobba så att hon slipper fira.
Hon tycker att alla vuxna (man blir vuxen tiiiidigt ska ni veta) inte skall ha ngn julklapp. Och helst av allt ska vi dela ut julklapparna redan kl tio på morgonen (givetvis utan tomte) så att det är över sedan.
Råkar man spela lite julmusik så hånas man om att man försöker vara traditionell och gulligullig. Skriver man till någon (över 16 år) på fb och frågar vad de önskar sig i julklapp så är hon snabb med att svara att personen är vuxen och inget skall ha!

Jag är 36 år gammal, och ja jag vill ha en julklapp.
Jag behöver inget dyrt, men en liten klapp under granen. Barnsligt va?? Jag vill spela julmusik, kolla på Kalle, dricka glögg, spela spel på kvällen, se glädjen och längtan i barnens ögon när de väntar på tomten...
Ja, jag vill vara traditionell!!

Så i år, hoppas jag att du jobbar, eller slappnar av och vågar njuta.
Släpp den hårda masken, det är ändå INGEN som gillar den!!
 

Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Jag älskar jul. Prassel från papper, julmusik och juldofter. Paketen får gärna vara hemsnickrade eller svindyra men paket vill man öppna!! Tomten bara MÅSTE komma och maten är underbar.

Så hej JULEN!

2012-11-01 @ 14:41:11
Postat av: petra

fööööörlååååååt, ska bättra mig ;) nej skoja, men vilken tråkig person, julen som är så fantastisk ju :)

2012-11-01 @ 20:17:35
Postat av: Nikita

Ja vill åxå ha julklappar fast ja är vuxen å de får ja ofta emot mig !
Jul är jul :-)

2012-11-03 @ 09:08:54
URL: http://Nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0