Sjuka i huset + semester

Åkte i torsdag till min syster i värmland!
Efter stoppet i Tönnebro hände något med min kropp, febern och tog över.
Resterande 35-40 mil satt jag inlindad i filtar i baksätet och frös/svettades som en idiot!
Helgen fortsatte i sjukans tecken.
Syster rådde oss att söka hjälp för halsprov på lördagmorgon och det gjorde vi.
Domen blev inte helt oväntat streptokocker/halsfluss.
[Här skulle jag nu kunna lägga in en bild jag äckligt nog tog på mitt svalg/halsmandlar men väljer att avstå].
 
Helgen har trots allt varit mysig, vi har inte gjort så mycket men myst och ätit sjukt god mat! Hon kan laga mat min syster, det ska ni veta!!!
 
Nu efter två dagar med penicillin så mår vi lite bättre men långt ifrån bra. Ebba har fått en jäkla hosta och kräks en del och jag skulle behöva lite aptit! Jag är sjukt hungrig men klarar inte av att äta, dels så gör det ont och allt smakar skit...
 
Idag har vi haft en dag som innebar så lite fysisk aktivitet som möjligt. En biltvätt och lite påfyllning av fruktförrådet har vi åstakommit, det räcker för idag!
Eller förresten, jag tvättar ju... Som en dåre också!
Alla sängar skall bäddas rena + helgens tvätt. Och inte nog med det så har min katt helat sig själv under helgen.
Han fick ju en sk kattböld i benet (tror jag iaf) och enl vet på telefon så skulle besöket kosta 3-4000 kr, ngt jag inte alls kände för att lägga ut just nu. Så jag fick smärtstillande + inflamationshämmande till katt av syrran och gav han det över helgen och tänkte att om det inte blir bättre så får han besöka vet idag måndag.
Han visade ganska snabbt att han ville börja gå på benet igen men fick vara inne över helgen med tillsyn och medicin.
När jag kom hem så har han troligtvis bitit hål på bölden själv för geggan låg på en filt i soffan och benet är normalt (med bitmärke) igen.
Låter säkert grymt för er, men så gick det till! Han har som sagt fått Metacam hela helgen :)
 
 
Medans jag bloggar så hoppar barnen i soffan i bekgrunden :))

Kommentarer
Postat av: Nikita

Krya på er ! Hör gärna av dig framöver om du har lust att ses :-)

Svar: Tack! Absolut vill vi ses, bara vi blir friska någon gång!! Kraaam :)
Therese

2012-11-19 @ 14:08:48
URL: http://Nikital.blogg.se
Postat av: ErikaÖ

Jag lagar sjukt god mat :-) Tack för komplimangen!!
Saknar er men inte streptococcerna....

Svar: Hade min hals varit som den ska så hade det INTE blivit ngn stek eller langos över, det ska gudarna veta ;) Puss
Therese

2012-11-20 @ 13:38:36
Postat av: Carro

men herregud vad smal du har blivit i ansiktet resten ser man ju inte så möe!! fasen va duktig du är, önskar att motevationen (eller hur fan det stavas)fanns här oxå!

Går du på någon speciell diet eller är de endast träning?:)

Svar: Men tack :)) Jag äter av allt men håller igen på kalorierna, dvs allt det goda ;)
Therese

2012-12-03 @ 11:34:43
URL: http://carolinesundqvistt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0