Självdiciplinen, var är du???

Oj oj oj vad jag har "fuskat" med maten den sista tiden.
Sjukdomar, avsaknad av träning och självömkan ligger till grund för mitt frosseri.
Jag har inte vågat ställa mig på vågen på två veckor, tror jag avstår imorrn också. Hatar att bli besviken!
 
 
Men, jag kämpar för att få tillbaka lite jävlar anamma och självdiciplin.
Jag är igång med träningen på TRIM igen, jag plankar hemma och istället för varma mackor med extra mycket ost på så gör jag en nyttig smoothie.
 
 
Var på XXL idag och skulle köpa längdskidor, de hade ett paket som var nedsatt från 3000 till 1000, men döm om min förvåning när dom skidorna inte duger till nånting... Eller joo, ett varv runt sidsjön en söndag i månaden. Skulle jag kunna genomföra 3 mil på skidor så kom jag inte under 5000 kronor.
Jag åkte därifrån utan skidor och tänkte att jag åker tillbaka en annan dag och väljer an annan expedit!
Jag har inte som målsättning att komma först i mål, jag är liksom bara glad om jag kommer i mål...
 
Hittade senare en plåbok på Ica innehållande mååååånga pengar.
Jag lämnade in den till personalen och fick ett rent samvete, men jag hade ju kunnat handla dom där fina skidorna för pengarna. Men men, nu har jag ett rent och fint samvete, och Ingrid som tappat plåboken har råd med mat i jul :-)
 

Kommentarer
Postat av: Nikita

Haha du skulle köpt skidorna för Ingrids pengar ;)
Hon får väl skylla sig själv som inte kan hålla ordning på grejjan! ;)

Svar: Ja du, jag önskar att jag hade vågat för jag hade behövt nya skidor ;) MEN, nu fick ju jag med ett samvete och ett hjärta när jag föddes så jag tog å använde mig av det ;)
Kram
Therese

2012-12-02 @ 10:35:39
URL: http://Nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0