Magjuka barn :(

Magsjukan kom till oss idag.
Visste att de hade fått ett fall på dagis igår så jag hade bestämt mig för att hålla Affe hemma för att slippa skiten. Hade planer på att besöka öppna med några goa vänner istället.
Men jag hann inte mer än tänka tanken så började Alfred att kaskadspy.
Verkade ändå pigg efteråt och vi klädde på oss och gick ut. Var ute och lekte några timmar och allt var frid o fröjd. Han fikade och var nöjd.
Packade bilen full med skräp och satte in ungarna i bilen för att åka på tippen...
Där gick det lite snett kan man säga.
Bilen nerspydd och tvättberget blev ett faktum!

Idag har jag torkat spyor, bytt skitblöjor, tröstat ledsna barn, badat barn, tvättat, skurat, skurat ännu mer, roat barn, torkat mera spyor, tvättat mera kläder och skurat ännu mera golv...

Finns bara ett sätt att bli av med skiten på och det är GOD HYGIEN!

Hoppas att lillsessan min slipper bacillerna och att storprinsen är frisk och kry imorrnbitti ♥



Om ni undrar hur en riktig prinsessa ser ut, så har ni bildbevis ovanför ♥

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Ukrkas för magsjuka =( Väntar bara på att den ska knacka på här oxå vilken stund som helst efter som så gott som "alla" nu drabbat mer eller mindre!



När alla är friska så vorde det väldanch roligt att ses! Var ju lite mkt för länge sedan nu :)



Kram

2012-02-23 @ 22:15:13
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja fy för magsjuka. Hoppas han piggar på sig snart och att ni andra klarar er.

Själv så låg min familj med magsjuka förra helgen, den enda som klarade sig var min lilla Tova.



Hoppas ni får en bra helg utan fler spyor :)



Kram Linda

2012-02-24 @ 21:07:00
URL: http://familjengranberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0