Äppelmos

Ebba har länge ätit havregrynsgröt till frukost. Hemma har hon fått fruktpuré till och på dagis lingonsylt.
I helgen köpte jag en ny burk äppelmos och gav henne.
Mumsfilibabba tyckte hon :)
Hennes kropp tyckte dock annorlunda, då hon fick en stark allergisk reaktion.
Först trodde jag att det var smörgåsen så dagen efter gav jag henne enbart gröt och äppelmos och inom ngn minut så var reaktionen ett faktum.
Efter samtal med dietisten så kan vi inte hitta någon allergen produkt i moset så nu har jag gått vidare till Ica och väntar nu samtal från dom.
Produkten måste ju analyseras.
Hoppas innerligt att det är fel i tillverkningen så att det inte finns nya allergier!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0