Skitviktigt inlägg

Ja det har varit en stor dag här hemma!
 
Jag satt och käkade lunch och glodde på min mobil när jag i ögonvrån ser hur Ebba helt sonika reser sig från sittande på golvet (utan att hålla i sig i nåt) och tar 2-3 steg innan hon ramlar på baken. Då börjar hon bara om från början. Så har hon hållt på ikväll :)
 
Min lilla tjej kan snart gå :))
 
En annan stor grej (ja, för oss är den megastoooooor) är att Alfred självmant bajsat på toaletten två gånger idag! Han hatar allt vad toa och potta heter, och bajsar inte gärna frivilligt, knappt ens i blöja. Han håller sig och kniper emot så mycket och så länge att han tillslut blir förstoppad. Detta är ett problem som tar extremt mycket energi av oss som familj. Mycket styrs kring Affes bajsande... Är han förstoppad så får han ett humör utan dess like och ibland kräks han av det.
Nu ropar jag inte hej ännu, men han kanske kan acceptera att man måste skita han med så småningom ;)
 
Älskade goknopp vad lycklig och stolt han blev när han väl vågade "trycka på" så att det blev ett efterlängtat "plopp" i toan!!
När vi är på Ica senare under dagen så säger han malligt, nu mamma måste vi åka hem för jag är bajsis!! Väl hemma så kom bajs nr 2 på toan!!!

Ja, jag tror inte ni fattar vad stort detta är :-D
 
 
En annan favvosyssla är att stå och hoppa i gåvagnen :)
 
Men det godaste som finns måste ju ändå vara tvättlapp :)
 
 
Imorrn ska Affemannen till tandläkaren och få domen om tandens vara eller icke vara!!
Och eftersom det ska regna hela dagen enl. klart.se så ska vi spendera eftermiddagen på en bowlinghall, kvällen skall slurpas kräftor med min själsfrände Albin ♥
 

Kommentarer
Postat av: Nikita

Duktiga Ebba ! Ja å Alfred me för den delen hoppas de fortsätter flyta på med nr tvåandet!
Va fin Ebba är i klänningen !!

2012-08-05 @ 13:52:42
URL: http://Nikital.blogg.se
Postat av: Sussilusen

Jo kära du jag vet vad lycklig man blir av detta plupp i toan. Robin hade samma bekymmer. Jag hoppas och tror att det har "löst sig" för honom nu. Grattis

2012-08-05 @ 21:28:52
Postat av: Anonym

Ja jag har haft samma bajsproblem! Dom kom när lillasyster kom och det va skittrist!

2012-08-06 @ 00:20:24
Postat av: ErikaÖ

Anonym = jag....

2012-08-06 @ 15:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0