Här råder ingen Jantelag!

Ett inlägg som säkert inte alls är speciellt intressant för er andra, men jag ska beömma mig själv!
Ogillar ni det så kan ni liksom surfa vidare, annars får ni gärna läsa vidare ;)
 
Hela sommaren har jag varit trött och slut, känt mig allmänt fet och uppblåst.
Saknade tyvärr motivation så jag struntade i allt. Åt och njöt av smarriga drycker.
Tänkte hela sommaren att till hösten, då jäklar ska jag ta tag i detta!
Och i början på augusti fick jag för mig att spontant dra ner till min kära syster i värmland, där hände liksom något... Motivationen kom, med buller och bång ;)
Laddade hem ShapeUp-appen (kaloriräknare) och skaffade mig ett träningskort på TRIM.
 
Tänker på vad jag äter, byter ut alla feta produkter till lättare alternativ eller utesluter de helt. Har slutat mumsa chips i soffan på kvällarna. Bytt ut mina frukostvanor totalt. Äter mera frukt och grönt och lite mindre kolhydrater (socker, bröd, ris o pasta typ). Men äter av allt, så det går att bjuda hem mig på lunch fortfarande ;))
Tränar på TRIM ca 3 ggr i veckan. Kör Kettelbells, pump, step up & spinning.
Har börjat lägga in mera träning i min vardag (powerwalk med barnvagn, jogging).

Är nu inne på min tredje vecka och jag mår så himla bra!!
Jag är piggare, sover bättre, går ner i vikt, känner mig starkare, och framför allt så får jag en egentid som jag inte unnat mig tidigare!! Hela familjen mår faktiskt bra av detta :))
 
Abbe är också grym, han löper och tränar och är skitduktig!!!!!
Han laddar ju inför Lidingöloppet!
 
Ja, det var lite vardagsskryt ;)
 
Det finns en belöning som väntar... Och fixar vi att nå våra mål (jag och storasyster E) så tar vi och unnar oss en utlandsresa nästa vår!!! Och det är väl självklart att vi fixar det :))

Summa summarum: Det var klokt att invänta motivationen!!!
 


Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Fy f-n vad du är duktig Therese - kör hårt!! =) =)

2012-08-30 @ 13:43:05
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: ErikaÖ

Vi ska fixa den där sista-minuten resan i slutet av maj!!! Du med ditt mål och jag med mitt.....

2012-08-30 @ 18:42:15
URL: http://erikaostberg.blogg.se
Postat av: Anna S

Super bra Therese!! Duktiga du!!

2012-08-30 @ 22:37:05
Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

du ÄR duktig, så då SKA man skryta :D

2012-08-31 @ 08:14:08
URL: http://nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0