Tålamod min vän...

Tålamodsträning sker här hemma idag.
Både mitt och Affes tålamod sätts på prov...

Han är trött och hängig, vilket även resulterar i att han blir T J U R I G, lite mer än vanligt!
Mamman, dvs jag är också trött. Detta är en sjukt dålig kombo om ni undrar.
Ebban sover mest, och när hon inte sover så äter hon!

Ringde kära sambo och sa att vi måste börja vara mer konsekvent med Alfred, det går inte att han får "vinna" alla våra duster.
Nattningarna är under all kritik, dom har Albin tagit tag i nu så det kommer bli ordning.
Alfred har alltid varit så lätt att natta men nu går det inte alls längre.
Nu slår vi av tv´n kl 19 och 19,30 ska det vara godnatt med hjälp av en bamsesaga på cd. Sovningen på dagis halveras från 1½ timme till 45 minuter. Hemma sover han inte alls på dagen längre!

Ja, vi behöver som sagt finslipa lite på rutiner och "regler" :-)

Sen tror jag att jag vill ha en syskonvagn... Det skulle göra mig mindre uttråkad dessa sjuka veckor:)




Dessa fina blommor ska vi ta och åka med till storbror Lucas grav


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi med vart tvungen att styra upp nattningen igen här hemma, jag tror i och med att jag var gravid = illamående och trött, så vart det sååå enkelt att låta Vile somna i våran säng (iaf då John jobba sent) Och det gick ju inte att fortsätta med det då Aske kom! Nä regler och struktur is the shit! Sen då kidsen sover gott för natten i sina egna sängar, kan man pusta ut och njuuuta av kvalitetstiden och glo på div skitprogram på tv :D

2011-09-28 @ 13:47:10
URL: http://minatvabla.blogg.se/
Postat av: Anita

Det är lättare att vara konsekvent med nr 2. Ebba kommer inte ha/få alla förmåner Alfred haft :-)

Jag har varit jättekonsekvent med Johannes, Josefin hade mera fritt och fick nästan bestämma över mig mer än vad jag gjorde över henne. Vad jag själv nu jobbar med är att jag ska lära mig att inte Kräva lika mycket av Johannes som jag gör med Josefin..svårt..svårt..Jag glömmer att det är åldersskillnad på 3 år..

2011-09-29 @ 06:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0