Hemma och komplett =)

Vi är nu hemma, hemma i lugnets sköna vrå. Vi valde att åka hem 6 timmar efter förlossningen.
Jag kände mig oförskämt pigg och med en välmående bebis så fann vi ingen anledning att stanna ;)

Många ringer och frågar om detaljerna och just nu orkar jag inte dra dom i detalj här i bloggen. Men det gick rätt fort. Vaknade 02,30 av en sammadragning som inte kändes som en vanlig sammandragning. Kl halv fyra steg vi in på förlossningen. Efter ctg och annat så kom vi in på sal kl 4, var då öppen 5 cm. Kl 5 var jag helt öppen och krystandet drog igång. Ca 05,45 föddes hon, vår efterlängtade lilla sessa.
En rätt så snabb och intensiv förlossning, men mycket lättsam jämfört med tidigare förlossningar.
Och för er som undrar så är det INTE lättare att föda små bebisar, det gör faktiskt inte mindre ont!

Vid 13-tiden checkade vi ut och for hem!

Lillfisan gör inget att annat än att äta, äta, äta och skita ;)
Nu har ju inte mjölken gjort henne riktigt mätt men hoppas på ändring av det nu när man påminner mer o mer om Dolly Parton ;) Hoppas alltså på många minuters sömn inatt :-)

Idag kom Affe hem och fick träffa bebisen. Till en början så ignorerade han både henne och mig (jag hade henne i famnen) men allt eftersom så har han smygit sig närmare "Häbba" som han säger och ikväll satt han tom i soffan och myste med oss innan det var dags för sängen!
Tänk så stor han blev helt plötsligt :)

Tack för alla gratulationer här, på sms, via fejjan, telefonsamtal med mera!

Bilder och sånt får vänta!!


Kommentarer
Postat av: Titti

Skönt att du slapp igångsättning va? Blev ju som du ville nu :D Längtar efter att få träffa damen. Kram,kram.

2011-09-09 @ 07:13:50
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Sara

Stort grattis till den söta flickan! Skönt att du fick vara med om en sån förlossning som du ville. Nu är det bara att njuta av det nya lilla livet. :)

2011-09-09 @ 09:25:50
URL: http://saracla.blogg.se/
Postat av: Erika Östberg

Wille gjorde exakt samma sak - ignorerade (tror till och med jag har ett kort där det syns tydligt) Sen har det växlat med åren :-)

2011-09-09 @ 11:06:35
Postat av: Tant Ulrika

Vad härligt att höra att allt gått bra, att ni mår bra, att allt bara rullar på =) Så snart jag är friskelin så kommer jag, vare sig du vill eller inte bjuda in mig själv på bääsmys ;)



Kramar

2011-09-09 @ 12:56:14
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh, äntligen! GRattis till ert lilla underverk.

Å, nej, jag tror inte heller det gör mindre ont om den är liten. Liten eller stor.... Ut ska den ju iaf. Skönt att allt gått bra.

GRATTIS igen!

2011-09-09 @ 18:20:20
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0