Lov

Imorrn är det höstlov i Sverige.
Även hemma hos oss, trots att jag inte har några skolbarn.
På Alfreds förskola är man som 15-timmars barn tilldelad dagar/tider.
Normalt sett så skulle han gå måndag, onsdag, fredag 8,45-13,45 kommande vecka. Men vår förskolechef har beslutat att under alla lov så får 15-timmarsbarnen gå må-fre 7,30-10,30. Vansinniga tider....
Vad skulle jag kunna hinna göra under den tiden?
Givetvis tror jag det finns en baktanke med detta och detta är att man håller sina barn hemma dessa veckor. Vilket jag kommer att göra.

Kan någon komma med ett vettig förklaring till varför vi inte får ha vårt ordinarie schema under loven??

Så, då har jag fått spy galla över detta. Måste även tillägga att jag ÄLSKAR Affes dagis och personalen där, så det är inte där missnöjet sitter!!

Är irriterad på annat idag också, saker jag inte tänker/vill/kan blogga om!

Är även glad idag, sjukt glad faktiskt :)
Syster, Hanna och Wille är på väg upp till oss ♥

Kommentarer
Postat av: Maria Östberg

Idioti om jag får säga det! Käns som om det är för att föräldrarna ska hålla sina barn hemma på loven! Å sen är jag oxå sur å irriterad på samma sak som dig!

2011-10-30 @ 17:52:24
URL: http://www.fotoamatorens.blogspot.com
Postat av: Titti

Ja det var märkligt tänkt av fsk tycker jag..Men kul att syster kommer!!

2011-10-30 @ 18:36:29
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Eh mycket konstig tid, och ide! Varför inte sätta tis ons tor 9-14 ?

2011-10-30 @ 19:24:20
URL: http://minatvabla.blogg.se/
Postat av: Erika ö

Här nu!!

Kommer ni eller ska vi komma?

2011-10-30 @ 20:38:17
Postat av: Linda

Hos oss här i Ludvika så får mn normalt sett ha sina 15 timmars barn mån-fre 8-11 för kommunen vill inte betala nån form av mat till de barnen, vilket är sinnessjukt tycker jag. Och under loven så får dom inte vara där alls för dom ska följa skolans läsår från det året i september som de fyller 3år. Så imorgon så är det ena av mina dagis barn välkommet dit men inte min kille som är 5år. Helsjuka regler tycker jag!



Kram Linda

2011-10-30 @ 23:34:29
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Samma på våran..skumma tider..Mina barn går dock som vanligt. Inte är jag ledig inte..inte ens mellan jul och nyår. Ett tag delade de upp "15timmarsbarna" så ena gruppen fick gå mån-fre 730-1030 och den andra gruppen mån fre 1030-1330..jag va rätt glad att jag slapp hålla reda på när de skulle dit..

2011-10-31 @ 20:55:59
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0