dagisfoto

Idag har min snygga kille knäppt kort på dagis, har samma företag som förra året och då var jag mer än nöjd så det blir säkert bra detta år också :)

Eftersom Alfred är ledig från dagis idag så hämtade jag honom efter fotograferingen och vi drog vidare till öppna för att leka av oss! Där är det dockvagnen som är den roligaste leksaken. Dockan idag hette Ebba och hon kräktes hela tiden. Undra vad han fått det ifrån, haha ;)


Hem och åt lunch, lyxígast idag antar jag...

Eftersom jag inte tycker om sylt så ser min tallrik helt enkelt inte roligare ut!
Förstår om ni blir frestade ;)

Sen har vi skurat soffa.
Jag är en av alla idioter som åkte till BOOM igår, där det var stor brandrea. Hade inga planer på att handla något men råkade få med mig en soffa hem. Vansinnigt tycker vissa och ja, kanske är det det... Men isf så är det ju mest min förlust. 13000 kr rabatt fick jag och skinnet är nu rengjort och skall ikväll påbörja sin lilla ozonbehandling. Den står uppe på logen tills den är färdigbehandlad så jag har inte tagit in den i hemmet (så dum är jag inte)!

Nu ska jag kolla på bamse med Affe medans lillan sover ute i vagnen, sen vankas det 5-års kalas ikväll. Emilia blir stortjej idag!!!


Kommentarer
Postat av: VIctoria (Wirva)

Jag tror du gjort ett fynd!! Jag shoppade en del jag med, gosiga filtar och lite ljuslyktor m.m

Ebba var supersöt, glömde säga det :)

Kram Victoria

2011-10-06 @ 14:41:49
Postat av: ErikaÖ

Bacon ska det va till!

2011-10-06 @ 14:58:59
Postat av: Therese Östberg

Victoria, tack vad du är snäll :) Du lyste ju som vanligt du!!!

Erika, hade inga hemma :)

2011-10-06 @ 15:14:41
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Nikita

Söt affe :)

Vi får prova höras på tele

En annan dag ;)

En kopp kaffe vore inte fel heller :) kanske till veckan?

2011-10-06 @ 15:55:26
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Titti

13000 i rabatt är inte fel.. Du får den säkert i OK skick igen ;)

2011-10-06 @ 18:14:32
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Soffan var skitasnygg, luktar nästan inget och är nog renare än många andras soffor ;-)// lillasyster

2011-10-07 @ 22:17:14
Postat av: Linda

Vill bara ge ett tips jag tycker inte om sylt jag heller men prova ett rå rivet äpple till jätte gott

2011-10-08 @ 16:27:00
Postat av: Annelie

En fråga ang ozonbehandlingen. Hur gör ni på logen? Har ni byggt in soffan eller står den helt öppet? Jag har nämligen köpt en matta som luktar cigarettrök och tänkte hyra ett ozonaggregat och de sa att den måste ligga i ett tättslutande rum så att inget ozon läcker ut. Tycker du att det har funkat, försvann lukten och hur länge behandlade ni den?

Jag blir väldigt tacksam om du kan hjälpa mig.



//Annelie Sjöbom

2011-11-07 @ 10:46:01
Postat av: Therese Östberg

Anneli, vi ställde soffan på en stooor presenning, ställde ett partytält över och drog ihop det med några rullar silvertejp så att det blev helt tätt. Tycker det funkade bra, lukten försvann iaf men det var ju en hel del bök. Vi körde maskinen i 3 dygn. Med en matta räker det nog med ett dygn eller max två. Det är ju just det att det måste vara helt lufttätt. Vet inte hur du bor nu men har man en extra toalett eller förråd/skrubb man kan hänga upp mattan i funkar ju det. Har du testat att ångtvätta mattan? Som jag förstog så ska luften kunna cirkulera runt så man kan inte ha mattan på golvet utan den ska nog hänga.

Lycka till och skam den som ger sig.

Är supernöjd med vår soffa trots att alla tyckte jag var blåst som köpte den :-)

2011-11-07 @ 15:56:59
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0