Vikt...

Vägde mig idag :(
Hade tänkt att INTE göra det under denna graviditet...
Men den lockade på mig imorse!

+6.5 kilo

Jaja, det för ju ngt gott med sig iallafall.
Kan inte promma pga fogarna, det går verkligen inte.
Cykla kan jag göra, men det är ju så förbenat kallt ute (och snö, regn vart om varannat). Vattengympa skulle jag kunna vara med på, men kommer mig inte för. Rätt dyrt var det också. Kan bara vara med varannan vecka också eftersom jag måste jobba varannan måndag (eller vad det nu var för veckodag det gympades på).

Som ni hör haglar bortförklaringarna :)

Hittade detta på nätet:

Viktuppgång i snitt under graviditeten
Vad innehåller vikten?

» Själva barnet väger vid födseln cirka 3 500 gram
» Livmoderns tillväxt är cirka 900 gram
» Moderkakan väger cirka 650 gram
» Fostervattnet väger cirka 800 gram
» Den ökade blodmängden utgör cirka 1 250 gram
» Vätskeansamlingar utgör cirka 2 000 gram
» Fettdepåer under huden utgör cirka 1 700 gram
Totalt ger detta en viktökning på 11 200 gram, vilket är en helt normal viktökning.


Om du har ett BMI som är...
» ...mindre än 19,8 ska du gå upp mellan 12 och 18 kilo.
» ...19.8 till 26 ska du gå upp mellan 11,5 och 18 kilo
» ...26,0 till 29,0 ska du gå upp mellan 7 och 11,5 kilo
» ...mer än 29 ska du gå upp minst 6,8 kilo.

BMI, body mass index, är ett sätt att ta reda på om du är normalviktig. Siffrorna är grova mått. De kan variera beroende på muskelmassa och kroppsbyggnad. En person med mycket muskler kan få ett högt BMI utan att vara överviktig.



Kommentarer
Postat av: Linda

Tror vattengympan här på badhuset ingår i kommunens friskvårdkort =)

Linda

2011-05-05 @ 15:34:28
URL: http://lindaslivochlitetill.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja jag vet att jag är lite dålig på det där med att skriva, vet inte riktigt vad jag ska skriva om :)Har försökt mig på det nån gång med något enstaka inlägg men sen är det stopp, men ska försöka göra ett ärligt försök någon gång.

Med graviditeten är allt bra, har dock feber varje dag vilket jag haft vid alla mina graviditeter, så jag blir extremt matt i kroppen men man får ju nå fint så man ska väl inte klaga :)

Hur går det för dig med din foglossning?



Kram Linda

2011-05-05 @ 15:55:12
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Jag hade inte läst detta inlägg innan jag skrev min kommentar på FB..hoppas min gud att du inte tog det på fel sätt! Jag syftade inte på annat än din runda goa bääskula (som jag förövrigt tycker är det enda som växt på dig) =)



Kramen

2011-05-05 @ 18:53:08
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Erika

Men 6,5 kg är väl inte mycket?? Eller..? Jag gick iofs upp 25 kg med båda mina barn. Hehe. ;-) Jag slutade väga mig på slutet med Elma,det var liksom lika bra att ge upp. Nu har jag 4 kg kvar till målvikten (den vikt jag hade innan) och det känns helt okej.

Jag har ju inte sett dig men jag är säker på att du är jättefin med din kula! =)

Kramn och trevlig helg.

2011-05-06 @ 17:50:46
URL: http://erikabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0