Lördag, en superbra lördag :)

Haft en underbar lördag!
Sov några timmar efter nattjobbet, åkte sedan till stöde där vi gratulerade Affes kusin på 23-årsdagen. Som vanligt mycket trevligt att träffa alla ♥
Efter detta kalasande så åkte vi hem till min syster för att fortsätta frossa i gosaker, där stog grillat på menyn :-) Nu sitter jag mätt och belåten (på gränsen till sprickfärdig) i soffan och tänker inte göra mer ikväll. Imorrn måste jag ut till Birsta och handla skor som är lite snällare mot fötterna/höfterna än foppatofflor och ballerinas.

En sak som jag tycker är intressant är mina kollegor (några få utvalda) gillar att påpeka hur fruktansvärt svullna mina fötter är. Nu är det så här: mina fötter är inte svullna, de ömmar mycket men är inte svullna. Jag har inte samlat på mig en massa vatten, jag har (utan anledning) gått ner 1.5 kg sedan förra vägningen så plusvikten sedan inskrivningen är nu på 5 kg... Varför påpeka mina fötter VARJE gång när de är precis som vanligt??

En annan sak som grämer mig nåt förbannat är... Syskonvagn. Hur viktigt??
Alfred åker nästan aldrig vagn idag, på Birsta och på stan och det är inte ofta vi åker dit!
Samtidigt så vill jag ju kunna promma med bebisen.
Är en ståbräda ett alternativ? Ja jäklar vilka svåra (i-lands?) problem man har...

Snälla dela med er av era erfaraneheter...
Alfred är 2½ när lill*n kommer :-)


Kommentarer
Postat av: Charlotte Lignell

Jag har en son född januari -09 och en i februari -11. Jag köpte en billig begagnad emmaljunga syskonvagn. Den har jag när jag hämtar på dagis. Är väldigt skönt att ha nånstans att sätta en ibland trotsig 2-åring som vägrar samarbeta! Annars kör vi två vagnar eller ståbräda. Ståbrädan kan va lite läskig och trixig för barnet. Satsa på en stabil variant och lycka till!!!

2011-05-21 @ 22:16:11
Postat av: Karro

jag har absolut inga erfarenheter, höhö, däremot har jag funderat rätt mycket på, om vi får fler barn, vilket jag hoppas, att bära istället. att de helt enkelt skulle få dela på den enda vagnen vi har, vill Neo promt åka får bebisen bäras, kanske? jag vet inte om det är helt koko, men det är en idé!



jag förstår att han inte vill åka vagn så mycket nu, och kanske har rätt mycket spring i benen och ett utforskarintresse, i så fall kan ju en ståbräda vara tillräckligt, om inte annat kanske det är bättre att börja där, och köpa en vagn sen om du känner att det behövs, än att köpa en nu som inte kommer användas?

2011-05-21 @ 22:18:51
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det här med syskonvagn är en problem. Våran Maja fyller två i juli och bebben kommer i slutet av augusti. Har haft mycket funderingar på hur man ska göra, men jag tror vi ska satsa på en begagnad vagn så alternativet finns för henne att åka.

Har funderat på stå bräda men jag tänkte i allafall för henne att om man går längre så kan jag tänka mig att hon helt plötsligt inte vill stå där mer utan kanske ska gå själv.

Nja så jag tror en bra billig syskonvagn när man går ute med båda och så använda våran vagn som vi köpte till Maja när jag är ute och går med bebisen själv. Sen är ju problemet vilken vagn man ska satsa på??



Kram

2011-05-21 @ 23:33:06
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Therese mamma till meöwin å noel

Vi kosta på oss syskonvagn meöwin vägra åka... Har haft Som reserv med inte ofta han åkt den.... Min rekomentation är stå bräda. Tänker han gå 15timmar på dagis så hinner du långa promenader när han är där.... Jag hade Inge dagis och gör oss fungera det.... Lycka till

2011-05-22 @ 06:33:16
Postat av: Mirjam

Hej!

När vårat syskon kom var storasyster 2,7. Vi lånade en gammal skrotfärdig syskonvagn för att kunna lämna/hämta smidigt + att vi ganska snart köpte en ståbräda som var super (vi bodde i Sthlm utan bil då). Det räckte gott och väl!

Känn efter när bebben har kommit och köp nån begagnad. Dumt med förhastade inköp innan man vet. Var ju annons på Barnens Hus i ST igår. Såg du den?

Lycka till med allt!

2011-05-22 @ 08:53:04
Postat av: Maria Karlsson

Nu är det ju längesen jag hade småbarn men skulle jag vara dej skulle jag skaffa en ståbräda.

2011-05-22 @ 10:22:00
URL: http://bloggmaria.karlsson.it
Postat av: Karro

jag läser ju kakkakaffe.com rätt flitigt, och hon bär ju mycket!

nu vet ju inte jag hur mycket du bar Affe, men Neo fullkomligt älskade sin bärsele, och jag skulle satsa på en antingen babybjörn med ryggstöd eller en manduca...

http://www.babybjorn.se/produkter/barselar/barsele-active/active/

denna har vi. och jag gillar den!

2011-05-22 @ 12:22:25
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Jag har 19 månader mellan mina och Wille sod på ståbräda hela tiden - funkade asbra för honom!

2011-05-22 @ 19:31:08
Postat av: MM

Jag hade samma problem innan Emil föddes. Edvin åkte typ aldrig heller vagn, bara som du skriver, i Birsta och i stan. Han var 3 år då Emil föddes.

Jag köpte en carena syskonvagn, med mjuklift till, men den där syskonvagnen användes inte en enda gång!! Sålde den tillslut och köpte en cykel till Edvin för pengarna, som han kunde åka på när vi gick på promenad. På den cykeln var det stödhjul, plus att vi köpte till en stång som vi satte på cykeln, och därav kunde jag hålla i Edvin/cykeln om jag inte ville att han skulle dra iväg.

När vi väl for till Birsta eller stan så fick han helt enkelt gå. Blev han för trött nångång så fick han sitta med Emil i vagnen. Hade funderingar på en ståbräda, men fick aldrig fingarna ur och köpa en :p Så jag kan rekommendera en ståbräda för dom gånger ni nu åker till Birsta eller stan :) Syskonvagn är enligt mina erfarenheter bara onödigt. Dom är bökiga, tar plats i bilen och tar upp extra förvaringsplats när dom inte används ;)

2011-05-23 @ 17:40:27
Postat av: Elin

Vi fick tvillingar när stora var 2,3 år och eftersom en trillingvagn inte fanns på kartan att köpa så blev det en ståbräda. Hon hade kvar sin gamla vagn att sova i någon månad innan hon slutade med det också. Det har funkat jättebra med ståbräda till och från dagis (men oftast går hon bredvid). Har även passat på att gå på Birsta då hon varit på dagis...:)

2011-05-25 @ 07:45:30
URL: http://elinedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0