Vecka 18

Här går det framåt minsann, i rasande tempo =)


Öronen är på plats. Din bebis kan grimasera nu, musklerna i ansiktet är tillräckligt utvecklade. Vilket betyder att den skulle kunna göra en min åt dig. Men det är inte medvetet.
Hon eller han fortsätter att växa och utvecklas, men nu saktar takten ned lite.
Öronen sticker nu ut från huvudet och har nått sitt slutgiltiga läge.
Ögonen har flyttats fram i ansiktet. Ögonen har ögonbryn och tecken på ögonfransar. Näthinnorna reagerar på ljus, fast ögonlocken är fortfarande stängda.


Kommentarer
Postat av: Helen & magen

Men ååååååååååååh vilket myys :)

2011-03-18 @ 06:48:15
Postat av: Sanna

Jäklarns, å snart inom en grisblink så sitter vi där i sommarsolen o lapar kaffe medan våra små sover i vagnen;)

2011-03-18 @ 12:17:57
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Therese

Helen, snart är du där. Det säger bara svosch :-)

Sanna, jaaa underbara tanke :)

2011-03-18 @ 12:31:22
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: dessi

ja vad fort det går...:) själv så tyckte jag att tiden gick såå långsamt och de sista veckorna kändes som månader.

2011-03-18 @ 15:22:31
Postat av: Therese

Dessi, man kan göra som mig... Hoppa över den sista tiden och gå pang på rödbetan ;)

2011-03-18 @ 18:19:37
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Jag googlade på bilder v 18 och så dök din blogg upp. Jag läste lite om din ängel Lucas och tårarna brände innanför ögonen, sitter m min 9-åriga dotter och tittar på körslaget, skulle vara lite underligt om jag började gråta, vill ju inte oroa henne nu... Väntar mitt tredje barn i augusti... Förlorade mitt första barn i v13. Hade aldrig aldrig trott att något kunde gå galet... Men så är livet, vad som helst kan ju hända... Lycka till m graviditet å allt! /Helena

2011-03-19 @ 21:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0