Fredag

Det har kommit snö inatt, den kan jag leva med utan några större problem. Men blåsten...
Det går inte att gå ut med en förkyld unge i denna storm :(
Affe öppnade dörren, tittade ut och skrek Åååå neeeej när han såg snön!

Att sitta inne tär på både mor och son. Badhuset och drakis är uteslutet, så det blir väl pusselbygge och leklera för hela slanten idag.
Alfred har blivit en hejare på pussel och han älskar det. Vi är fortfarande på knopp-pusselstadiet! Ett vanligt pussel skulle han inte alls fixa ännu.

Aptiten har han fått åter också, frukosten bestog av välling, juice, macka, två ägg.
Skönt, men han säger ofta aj när han äter så det är nog tänderna som spökar för lillplutten.

Inatt ska jag åter ut på nattjobb, oerhört trist...
Nedräkningen har börjat.
Snart sommar, föräldraledighet och mys med Affe, bebis och förhoppningsvis sambon ;)

Nä, åter till pusselbygget!

See U


Update: Nu har vi varit ute och lekt i 40 minuter, eller lekt var väl till å ta i.
Jag har skottat snö, gjort allt för att Affe ska tycka att det är kul. Men han har stått och grinat vid bilen... det är nämligen så att jag inte tycker att vi ska sitta och glo på tv hela dagen, men då¨tror han att vi kan åka bil istället och titta på Meckar Micke-filmen där.
Affe får ofta titta på film när vi åker bil, han kräks inte då. Och sen skiter jag i vad folk tycker om det... Någon moralfi**a påpekade på facebbok för mig att hennes barn minsann bara fick titta på film vid semesterresor och att det var fel att slå på den när man åker till Birsta... Som om jag brydde mig?!

Nu har jag gett med mig och filmen rullar inne... Alla nöjda och glada!!

Konsekvent?? Nej, inte jag iaf!!

Kommentarer
Postat av: Nikita

äh skit i fjantiga moralfittor, om barnen vill se film ska dem väl få de... då är dem ju nöjda !!

Blir nog inge fel på dem ändå =)



vi har också en hemma inne göra inget dag idag.. börjar bli lite rastlös nu.



kram!

2011-03-11 @ 11:56:22
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Titti

Man får ju ta till det som funkar så man slipper torka spya i bilen..

2011-03-11 @ 14:04:22
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Therese

Nikita: Moralfittan är ngn du känner ;) Och jag är också uttråkad, extremt...

Titti: Jaaa, önskar att jag hade haft en dvd i bilen när jag var liten :)

2011-03-11 @ 14:19:20
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Maria

Oh, om din syster blir i Sundsvall i sommar så får hon mer än gärna ta hand om Zippen! Huvudsaken är att han blir aktiverad och pysslad med, pengar är sekundärt :)



Hur har Folly det förresten?

2011-03-11 @ 14:36:43
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
Postat av: Nikita

haha jo jag vet nog vem moralfittan är.. tror du har berättat om det en gång .. tråkig människa!!

2011-03-11 @ 15:24:02
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Sanna

Å tänk va mysigt vi ska ha med våra små i sommar;)



Å ta INTE åt dig av någon jävla "perfekt" morsa....

Du vet vad som är bäst för Affe så det så....

2011-03-11 @ 19:01:18
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: dessi

ja det gör du rätt i!! blir såå less på alla som är sååå duktiga mammor.Jag undrar hur perfekt deras barn blir :)??

2011-03-11 @ 19:04:00
Postat av: Mia

Önskar många gånger jag hade en spelare i bilen så mina två kunde se på film också!

För det är livat i baksätet med två vill jag lova!

2011-03-12 @ 08:48:33
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: stina mamma till hampus & david

Vi har också tv i bilen som vi slår på när det blir gnälligt. väldigt skönt att slippa höra på allt skrik när man kör bil =)

2011-03-12 @ 11:20:53
Postat av: Therese

Härligt att höra att det finns fler "slappa" mammor, hihi ;)

Stor kram till er alla!!!

2011-03-12 @ 11:35:22
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men vadan detta???

Moralkärringar och gnällspikar!

Tror du att dom "leker" med sina barn dygnets vakna timmar? Åh no! Framför fejjan sitter dom och "pekar" finger, medans ungarna sitter och leker med hemmagjord fingerfärg... Vette fan om dom ungarna blir så mycket klokare än våra ungar... Jag röstar på MER FILM TILL VÅRA UNGAR!!! Sådetså!

/Surpuppan Johanna

2011-03-14 @ 12:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0