15-timmars dagis?!

Min son gör mig så oerhört lycklig och ibland gör han mig fullkomligt galen.
Visst är det underbart!!

Men igår hade han en dag då han fick sin mamma att smälta totalt,
han ropade hela tiden "Maaammaaaaa Puss" åsså skulle vi pussas lite ♥

De dagar då jag håller på att bli galen är såklart de dagar han är uttråkad till max och jag är trött.
Dagis gör susen för Alfred (och mig) och jag kommer givietvis att låta honom fortsätta att gå på dagis fast att vi får ett litet syskon här hemma. Han får ett lång sommarlov (juni-aug) sen drar det igång till hösten igen!

Det finns många åsikter om just detta men min tanke är att Alfred behöver få den stimulans tillsammans med jämnåriga som dagis erbjuder.
Vad tycker du om detta?

Nu ska jag åka en sväng på Ica, sen antingen bjuda hem eller våldsgästa Sofi & Kerstin ;-)

Ha en underbar dag, solen strålar redan!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Klart han ska få gå på dagis. =)

Dessutom är ju det gratis för barn under en viss ålder med småsyskon som är hemma med mamman/pappan.

Leo hade nog rivit huset om inte han fått gå på dagis. En liten tar ju rätt mycket plats, och stimulera ett äldre syskon då är ganska svårt.

Iaf om han har myror i brallan konstant. ;-)

2011-03-16 @ 09:00:30
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Hur kul är det att gå hemma med mamma som är uppfylld av att amma, byta blöjor, vara vaken på natten o som följd trött på dagen mm mm. Klart killen ska vara hos sina kompisar. Mamma (o pappa) får han nog av ändå ;)

2011-03-16 @ 09:47:51
Postat av: Charlotte

Klart han ska på dagis!!! Jag är mammaledig med en 1-månaders och storebror är på dagis. Känns självklart, här i min kommun får man ha 25 timmar i veckan-lyx! Både jag och sonen skulle nog få panik annars! Kram

2011-03-16 @ 10:04:23
Postat av: Fia

Klart han ska gå på dagis! Det är å skönt att ha dem kravlöst på 15 h, om de vill så blir det dagis med kompisar och lek och om de inte vill så får de stanna hemma och mysa istället. :-)

2011-03-16 @ 10:35:20
URL: http://fialiljas.wordpress.com
Postat av: Jenny S

Oj, jag tänker inte lämna någon kommentar angående ämnet...Jag är av en helt annan åsikt! Kanske för att jag har arbetat inom barnomsorgen i 10år och sett dess utveckling.



Hoppas att du mår bra och växer och frodas :)

Många Kramar!!!

2011-03-16 @ 11:08:03
Postat av: Titti

man gör väl som man vill! Passar inte alla säkert,men vem bryr sig om det? Gör som du vill och skit i vad andra tycker.

2011-03-16 @ 11:17:24
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Therese

Kul att höra era åsikter :)



Jenny, har pratat med fler som arbetar inom barnoms och de tycker som du, så du är inte ensam :-)

2011-03-16 @ 14:04:02
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: dessi

Håller med Titti....man gör som man vill.Det finns inget rätt o fel och så är det med mkt..man kan ha åsikter om vissa saker men det betyder ju inte att just min åsikt är den rätte....man ska helt enkelt stunta i vad alla andra tycker...och göra det som känns bäst för dig o din familj.

2011-03-16 @ 15:12:07
Postat av: Erika

Jag kan bara säga hur vi har gjort,jag har ingen åsikt om hur andra gör. För oss känns det självklart att Oskar är på förskolan de 15 timmar vi har rätt till. Dels för att han ska få träffa och lära känna kompisar i samma ålder (vi flyttade ju i somras) och dels för att jag inte kan stimulera honom så mycket som han behöver,utan bil och med en liten bebis. Vi har måndag och fredag när han är hemma med oss och myser och sen är han med sina kompisar tre dagar. Det mår vi alla bra av. =)

Men som sagt,det bästa är ju att göra som man själv vill.

Kram.

2011-03-16 @ 18:57:46
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Sofia o Hugo

Jag tycker absolut dagis för storebror! :) Självklart gör alla som man själv vill.. Hatar när folk ska påtvinga andra sina åsikter.. Däremot vill jag gärna höra andras åsikter o varför de tycker som de gör!



KRAM

2011-03-16 @ 19:42:50
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com
Postat av: madde

Man gör som man vill och vilket behov sitt eget barn har.Men jag tror på dagis är ett bra ställe för barnen att vara på för att få stimulans.Wilmer gick 15 timmar när jag var hemma och var mammaledig och han mådde bra utav detta!!!

Kram

2011-03-16 @ 21:49:17
URL: http://www.busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Vet du, jag har arbetat på förskola men jag tycker ändå att det är helt ok att det stora syskonet får tid där. Några dagar i veckan och under de bästa timmarna på dagen. Ogillar de som hämtar sent och inte låter syskonet ha jullov, påsklov, sommarlov osv. Men jag är av den sort som tror det är bra att de får träffa kompisar, få de rutiner det innebär och att vara i grupp. Man behöver ju inte överdriva, varken åt det ena eller andra hållet. Från ca. 3-års ålder tror jag man behöver vara inne i systemet:-)

Det var min lilla utläggning. Hoppas du mår bra och du inget slår Sundborn!

2011-03-16 @ 22:06:36
Postat av: stina mamma till hampus & david

Såklart att han ska få gå på dagis,är skönt att få egen tid med det andra barnet. har funkat perfekt för oss. och sedan behöver han ju inte gå jämt utan känner du att du vill ha han hemma så är det ju bara att ha det.

2011-03-17 @ 08:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0