Tropisk hetta

Det är för varmt för att vara ute, just nu visar min termometer på altanen +48 grader.
Tro nu inte att jag klagar, för vi svalkar oss med en isglass i soffan just nu. Svalt och skönt.

Albin befinner sig på fest och jag har jobbat idag, hämtade hem junior från farmor och nu skuggar vi en stund. Alfred har fått lite värmeutslag på överkroppen så lite skugga skadar inte för hans del. Troligtvis så är han alldeles för flitigt insmord, bättre att köra med t-shirt och solhatt tycker jag!
Appropå solhatt så var jag och skulle köpa en sån häromdagen, tänkte passa på att gynna vår lokala barnbutik Pysens men där fick jag minsann veta att solhatt hade man på bebisar och på stora killar använda man keps. Snacka om bra försäljare ;) Jag handlar på pirum parum istället ;)

Nä, nu ska jag inte ödsla mer tid här vid datorn. Tvättstugan kallar :-)

Tjingeling och hoppas ni har samma värme som oss!!

Kommentarer
Postat av: Karro

va?! haha! det avgör väl ändå inte en försäljare, herrejisses. solhatten är väl verkligen bra, skyddar ju öronen också :)

här har vi typ 16 grader idag, suck.. skulle aldrig sagt någon om exotisk värme...

2011-06-11 @ 16:32:04
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Sofi

Vad har man på stora tjejer då???

Skulle inte förvåna mig det fanns solhattar för

dem.....

2011-06-12 @ 09:17:32
Postat av: Mia

Mä! Pysens brukar ju annars vara bra. Det var det mest korkade jag har hört!

Jag vill ju ha solhatt till min Leo. Jag tycker inte alls att han är för stor för en hatt. Ju mer det skuggar desto bättre.

Röda öron, som man får med keps, är ju inte precis skönt. =/

Ska nog göra en tur på polarna eller Pirum Parum jag med faktiskt.

2011-06-12 @ 09:45:12
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Nej som du vet har vi inte samma värme här så jag överväger starkt ditt erbjudande om att komma. Lite bättre idag så jag avvaktar ändå en liten stund.

2011-06-12 @ 11:12:59
URL: http://sussilusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0