Senaste skrämselpropagandan...

Avskyr när det kommer ut en massa skrämselpropaganda mot alla gravida.
Snart får man inte göra någonting när man väntar barn.
Listan på vad man inte får äta är lång och nu ska vi vara rädda för hur vi sover också...


Bättre för gravida att sova på vänster sida

Risken för att en graviditet ska sluta med att det väntade barnet dör kan halveras om kvinnan sover på vänster sida. Att sova på rygg eller på höger sida mot slutet av graviditeten ökar däremot risken för att barnet avlider redan i livmodern.

Länk 1
Länk 2


Däremot så tror jag att det ur ett fysiologiskt perspektiv är det bäst att sova på den vänstra sidan, eventuellt med en kudde under magen. I denna ställning är cirkulationen i kroppen som bäst och trycket på urinblåsan som minst vilket innebär att man slipper vakna för att springa på toa flera gånger per natt.

Men men, jag lyder snällt de senaste artiklarna och lägger mig på vänster sida!


Kommentarer
Postat av: loppan

Herreguuud joooo, ja läste oxå d där för några dagar sen! tycker d börjar va sjukligt hysteriskt.

2011-07-05 @ 12:12:34
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se
Postat av: Johanna Andersson

Nåja allt ska nog tas m en nypa salt!....Men det är ju det som är svårt då man förlorat ett barn, man vill göra ALLT RÄTT ( på fall man kan påverka nåt så är man så rädd!!)

Fick "hål i huve´" m mitt sista barn....hade varit i kontakt m så många som förlorat barn att jag blev mer nojig än nyttigt :-(. kollar din blogg ibland, du skriver bra!/ Johanna

2011-07-05 @ 12:19:30
Postat av: Therese Östberg

Tack Johanna, kul att du läser :)

Jag känner mig extremt lugn nu, var jobbigare i början innan bebisen kom igång ordentligt, senn är det såklart jobbigt de dagar h*n är (för) lugn!

Hoppas allt är bra med dig :)



Trevlig sommar!

2011-07-05 @ 12:35:07
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0