Barnfri...

Idag är vi helt barnfria, känns faktiskt lite skönt. Vet ju att Affemannen har det super :)

Jag har varit hos BM på morgonen och kollat statusen på pyret i magen.
Allt ser så fint ut, h*n ligger med sitt huvud nedåt och är ruckbar.
Mina blodvärden är väl inte på topp precis, ferritinet ligger bara på 7 så nu blir det till att öka järnintaget till max. Rött kött, blodmat, persilja, spenat och massor av citrusfrukter. Inte konstigt jag är en trött flikka!!

Igårkväll hade jag en riktig pisskväll, ingen som riktigt kan förstå hur ont det gör när fötterna och händerna dubblar storlek på kvällen. Eller jo, ni som faktiskt har samma problem förstår ju såklart. Igår fick jag inte ens på mig badtofflorna :(
Stödstrumpor, äta vätskedrivande frukt, ben i högläge och gärna AC på natten var min barnmorskas tips. Föda barn om typ en vecka är mitt tips ;)

Har även köpt hem hallonbladste idag som jag tänkte börja dricka...
"Hallonbladste innehåller oxytocin har en toniserande verkan på livmodern och hjälper, om man tar det dagligen under graviditetens sista 6-8 veckor, till att förbereda livmodermuskulaturen inför förlossningen och kan på så sätt göra det lättare att föda barn. Även efter förlossningen kan man med fördel dricka hallonbladste då det hjälper livmodern att dra ihop sig"

Nu ska jag och sambon ge oss ut och äta lite lunch nånstans, sen vet jag inte riktigt vad som sker ikväll. Jag vill fiska och sambon vill annat, återstår att se vem som vinner ;)



Kommentarer
Postat av: Nikita

ush , lider med dej :( du får be Albin ta extra hand om dig ikväll =)

2011-07-29 @ 16:41:49
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag drack det varje dag i ett par veckor innan Max föddes. Vet inte om det påverkade, men jag hade en lätt förlossning! =) Han var ju ute en timme efter att jag kom till förlossningen! Så jag håller tummar för att du får det lika lätt!



Det där med vätska hade jag bara med Leo, tack och lov. Lider verkligen med dig! Fruktansvärt är det verkligen.

2011-07-29 @ 20:48:47
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Majsan

Men vänta här..!!!

Vad har jag missat?? HAN?? Är det en liten affe kopia i magen?:)) v 36, det är långt gånget för dig..:) skoj.. Snart är pyret här och jag längtas..:)



Hoppas ni mår bra trott alla svälda fötter och händer..:)

Kram från västerås

2011-07-29 @ 22:59:40
Postat av: loppan

ojjj, sånt te vill ja oxå ha! var månne man hittar sånt i detta landetetetet?

kram o rulla på!!!

2011-07-30 @ 16:13:15
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0