Vår

Nu har jag slängt ut allt vad julgardiner heter, och kartongerna står nu uppe på vinden. Helt otroligt... Bättre sent än aldrig ;) Känns skönt att få in lite ljusare färger på gardinerna nu =)
Några nya fina orkideér har fått flytta in till oss också, vita och svagt lila. Älskar orkideér!!

Älskar att det är mildare ute, nu kan man vara ute utan att frya halvt ihjäl. Trots att jag älskar vintern så har även jag en smärtgräns och den går definitivt vid 15-20 minusgrader. Men det är ju nu den mysiga delen av vintern kommer :-)

Somnade tidigt igår, skulle kolla på P3 guldgalan i sängen men slocknade som en liten gris. Tror jag sover allra bäst när jag har min oäkta hälft bredvid mig ändå, trots att han snarkar och lever om ;)

Nu vankas jobb igen.... Mindre sugen på att åka iväg, men vad ska man göra?? Jobba bör man...
Fick frågan idag av sambon vilket jobb jag trivts bäst på och utan tvekan är det ju Sörbjörksgårdens HVB-hem men god tvåa är "gamla" Kalmarvägen. Det var fritt och man kunde hitta på mycket aktiviteter med vårdtagarna. Gillar INTE att vara "instängd" på avdelning. Får nästan smärre panik av det :(
Vill ju jobba med barn och ungdomar igen, på nåt sätt...

Nä, en dusch så man är fräsch som en nyponros till jobbet =)

Ciao



Kommentarer
Postat av: karro

jag älskar också orkidér, men hur får man dem att blomma igen? buuuuh, de blir ju så fula när pinnen har dött...

2011-01-23 @ 12:58:43
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Therese

Alltså jag vet inte hur jag lyckas, men mina står i blom nästan jämt :)

Jag vattnar inte på nåt speciellt sätt heller...

2011-01-23 @ 13:24:32
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Erika

Du kan ju söka dig till särgymnasiet kanske. ;-) Där är det toppen!

2011-01-23 @ 14:52:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Sanna

Jag ska börja göra som dig med blommorna, ge dem en skvätt lite då o då istället för att doppa hela... Håll nu tummarna på att de blir lika fina som dina...

2011-01-23 @ 17:05:39
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0