Konsten att vila

I förra inlägget skulle jag gå och vila, det gick ju sådär...
Tänkte verkligen, men hann inte.
Lillen vaknade, hysterisk som få. Tog upp han och tänkte att han hade väl vilat klart då. Men icke sa nicke... Somnade om i min famn. Så fort jag rörde mig vaknade han. Mysigt värre men jisses vad varmt, och ganska tungt nu för tiden. Satt som ett ljus och studerade min son i 1½ timme innan jag började få kramp och gav upp... Nu är vi vakna, pigga och glada.

Eller jag är kanske inte fullt ut så suuuuperglad, kaffebryggen har gått sönder och jag är kaffesugen. Inget att göra åt det. Tar lite vatten och låtsas att det är ett gott kaffe =)




En sak som INTE trivs här hemma är iaf mina blommor, eller inte alla som vantrivs. Orkideerna verkar stormtrivas och har stått i blom nu i över 8 månader.
Två st Hoyor skall kastas, de är heldöda men göms bakom gardinen tills jag kommer ihåg att kasta dom. Trodde inte man kunde döda en hoya...
En stor hjärtan på tråd upptäcktes död imorse, den har jag gett hjärt och lungräddning. Återstår att se om det hjälper... En murgröna kastades häromdagen, den var bara några torra trådar utan blad, sist men inte minst så kastade jag två st garderobsblommor som också ska vara odödliga... 
Nu ska jag satsa på orkideér till hela huset, de sviker mig icke =)
Icke att förglömma är att pelargonsäsongen snart är igång och de trivs också bra här hemma =)

 

Kommentarer
Postat av: Anita

Du har lika gröna fingrar som jag märker jag...;-)

2011-01-15 @ 18:52:23
Postat av: Nikita

perlagoner funkar på vintern me , dock blommar dem inte lika mkt .. men lite =)

2011-01-15 @ 20:27:43
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Therese

Anita: Det är ju det jag brukar ha. Fattar inte vad som hänt...

Nikita: No way, pelargoner är vår och sommarblommor :-D

2011-01-15 @ 21:15:10
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Trodde jag var ensam om att kunna döda garderobsblommor ;)

2011-01-15 @ 22:12:08
Postat av: Anita

Oj då..ja jag tog död på min murgröna nu i jul så just nu lever endast 2 blommor i min 4rumslägenhet :-D en Calla och en fikus och dom kan ju inte dö...eller...??

2011-01-15 @ 22:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0