Ojojoj

Vad jag är usel på detta nu för tiden!! Shame on me!!

Hur som haver så har vi iallafall varit en hel del på barnkliniken med lillstumpan som nu är konstaterat komjölksproteinallergiker (jäklar vilket långt ord).
Hon visade ingenting på pricktestet så därför skulle vi testa att "provocera" lite igår. Meningen var att hon skulle få två tsk ersättning i munnen men efter lite rådfrågan med min "mentor" Madde så la jag endast en liten droppe i vänster armveck. Detta resulterade i en liten flicka full med utslag så nu är det 100% mjölkfritt som gäller.
Och jisses, allt innehåller tammefan mjölk i ngn form.
Jaja, blir till att läsa på ordentligt och gå i mjölkskola på sjukhuset!
Och när jag inte vet eller känner mig rådvill, då ringer jag till Madde som är expert på detta område (på gott och ont).

Alfred är det prima ballerina med, sista veckan på småbarnsavdelningen är nu kommen, vilket innebär att jag har en storkille på riktigt. Men han kommer nog alltid att vara min lilla bebis ;)
Han älskar snön som kommit, är en jäkel på att skotta snö med pappa!
Och han fullkomligt avgudar vår julgran som han själv fått klä och göra fin, därav maxat med kulor på vissa grenar ;)

Eftersom jag är så usel på att uppdatera bloggen så måste jag skriva upp lite datum för Ebbas kom-ihåg...
24 november, första riktiga skrattet som givetvis storebror framkallade.
4 december, första akutbesöket efter att ha fårr ersättning.
7 december, på sin 3-månadersdag kom hon på hur man vänder sig från rygg till mage.



Kommentarer
Postat av: Erikaö

Oj då! Tråkigt! Det är ju besvärligt med allergier speciellt som hon nu inte bara är intolerant utan får reaktioner! Detta fixar du galant! Läs och läs för mkt innehåller ju komjölk, nästan allt!

2011-12-13 @ 19:20:22
Postat av: Lisa

Huga! Men skönt att ni fick svar så ni kan gå framåt! Kan sån allergi växa bort?

2011-12-13 @ 19:30:24
URL: http://minatvabla.blogg.se/
Postat av: Annelie Sjöbom

Precis som vi har det här hemma då.:-( Som tur är reagerar inte Jack när jag äter mjölkprodukter, men de gånger han fått mat innehållande komjölk har han kaskadspytt efter ca tre timmar. Nu kör vi mjölkfri äppelgröt från Enago och fruktdesserter, maten lagar jag själv och fryser in portionsvis.:-)



Hoppas det går bra för er och att det växer bort.



God Jul på er :-)

2011-12-13 @ 22:52:34
Postat av: lis

nej vad tråkigt! kommer hon att växa ifrån detta?

vi har en granne med mjölkproteinallergi och det är ett rent helvete att bjuda honom på middag. man måste kolla varenda liten grej..

2011-12-14 @ 15:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0