Visst är det helg nu =)

Var en lättnad att få checka ut från jobbet imorse och åka hem.
En jobbig natt med mycket spring i trappor som resulterade i smärtande fogar som gör så ont så ont...
Enligt sjukgymnasten så skall jag så "småbarnssteg" upp för trappor och gå baklänges nedför. Men alltså då skulle jag aldrig bli klar. Dessutom är det vaninnigt svårt att gå småbarnssteg!!

Hur som haver så sitter vi nu i soffan, hela familjen :)
Middagen är uppäten och vi är rätt proppmätta. Tänkte grilla men spar det tills imorrn då vi är ledig hela dagen allihopa, känns mindre stressigt att göra det då :)

Bebis har de sista dagarna varit så extremt aktiv, man ser på hela magen hur h*n sparkar och rumlar runt nu. Oerhört fashinerande tycker jag =) Drar på barnloppis i Matfors och ser om jag kan göra ngt fynd imorrn!

Nu ska jag sno ihop en fruktsallad och sätta storbebisen i badvattnet, ngn är väldigt skitig. Men det säga att skitiga barn är glada barn ;)

Vecka 22

Kroppen:
I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Barnet:
Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.


Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Småbarnssteg? Du? Älgen...

2011-04-15 @ 17:59:26
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha, jag hoppar gärna över ett trappsteg ;)

2011-04-15 @ 18:30:33
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Sanna

Då ses vi imorgon då vännen, å hoppas vi hittar mer än sist:)

2011-04-15 @ 18:48:52
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Hannele - mamma till 2 prinsar

Svar:

Hej! Tack för att du kommenterade! ^^

Nej men vad konstigt, tyckte jag jag skrev ett i din kommentar att du skulle kontakta [email protected]

för att få ditt pris :/ måste ha blogg.se krånglat igen..

Men i alla fall du ska kontakta [email protected] och ge dina uppgifter till henne så att hon kan skicka ditt pris + att du skriver också vilket pris du valde :)



Funkar inte det så skriv igen så fixar jag det :)



Trevlig helg!

2011-04-15 @ 21:36:04
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0