Hästlängtan

Igår hände något märkligt...
Jag var på väg hem från Ica, satt i min bil och skulle svänga vänster ut vid folkan. Tittar hastigt till höger och får syn på något märkligt. En skenande häst mitt inne i byn, med en sadel hängandes under magen.
Snabbt reagerade jag och flög ut ur bilen (glömde bort att jag är gravid och kanske skulle låta bli sånt här...) och fick stopp på den stackars hästen som var vettskrämd.

Fick till slut tag på en ryttare (som mådde bra) och hästen kom tryggt hem!

Men under dessa minuter hann jag lukta på hästen och jisses vad det satte igång i min kropp.... Längtan efter häst kom som en blixt från klar himmel. Luktade på mina händer hela vägen hem! Vet ni hur gott häst luktar? T.o.m en okänd dyngsvettig häst, haha!

Ja, detta hästlösa liv kommer inte att vara förevigt.
Kanske vill Alfred eller h*n i magen ha en ponny så småningom ;)


Kommentarer
Postat av: Maria Östberg

Häst är mysigtför alla och en sjujäkla bra träning!! Jag hjälper gärna till med en häst om du köper/lånar =)

2011-04-17 @ 21:23:19
URL: http://www.fotoamatorens.blogspot.com
Postat av: karro

vad är bättre än hästlukt? möjligen bebis och nybakta bullar...men häst luktar..fest! haha

2011-04-17 @ 22:29:06
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Titti

Oj då! Vad bra att du fick stopp på den stackar´n. Vem vet vad som kunnat hända! Å kul att höra att hästsuget finns kvar :)

2011-04-18 @ 06:59:58
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Häst luktar faktiskt gott. Men va rädd om dig du kan ju inte hålla på och rädda hästar på det där viset :)

2011-04-18 @ 08:09:58
Postat av: Anna S

Ja visst kan man få ett häst sug ibland. Tur att det gick bra med hästen.

2011-04-18 @ 11:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0