Rensa

Energi är bra, iaf positiv energi.
Jag gillar inte folk som ger mig dålig energi, sk energitjuvar finns det gott om!

Gjorde nyss en rensning på facebook.
20 st "vänner" raderades snabbt!

Känns skönt nu :-)
Inget mer att reta upp sig på :)

Eftersom jag har valt att ha en öppen offentlig blogg så begränsar jag istället FB, där vill jag bara ha vänner!!





Enl Feng Shui så ska man rensa :)

Feng Shui får endast en liten effekt eller ingen effekt alls om man inte rensar i röran. Detta innebär att gå via vartenda vrå i hemmet och sortera saker i två kategorier: saker som man tänker behålla och saker som man bör göra sig av med.


Saker som man bör göra sig av med är allt som är trasigt, allt som man inte behöver, sådant som man ogillar och saker som väcker negativa minnen. Bara för att en sak inte är synlig, betyder det inte alls att den inte innehåller dåliga energier. I stället utgör sådant stagnerat energi som med tiden ansamlas i byggnades och som oftast leder till att du sitter fast i ditt liv.

"När människor får upp ögonen för hur mycket deras hem kan påverka dem i positiv likaväl som i negativ riktning, blir de oftast intresserade av att lära sig mer."


Kanske ingår facebook i mitt hem ;)

Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Jag läser en bok som heter enrgitjuvar - skitbra. Har även en bok som heter rensa i röran...

2010-10-14 @ 21:37:35
Postat av: Caroline

Gud borde verkligen göra detsamma (rensa fejjan)!!! bra inlägg det där om feng shui... något att ta med sig nu när jag ska flytta och allt =)

2010-10-15 @ 13:13:55
Postat av: Tova

Feng shui har jag alltid tyckt låter dom en btra grej, och ganska logiskt också dessutom, man blir ju alltid glad av ett rensat och rent hem ;) hihi.

Kram

2010-10-16 @ 16:37:30
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0