Födelsedagsmiddag

En mycket skön lördag har vi haft!
På förmiddagen var Petra & Samuel här och lekte med oss, medans Albin bytte däck på bilen. Nu kan vi tuta och köra som aldrig förr igen ;)
Faktum är att jag tycker själv att jag är en mycket bra bilförare, något jag tycker att det finns alldeles för få utav :-) Men för ngn vecka sedan var jag ute och körde med min vän Madde i bilen. Madde är körskolelärare och tillsammans med sin blivande man Henke äger de Sundsvalls Trafikskola. Då fick jag minsann tillsägning på att jag var dålig på stopplikten, och sedan dess tänker jag inte på annat när jag kommer till korsningar med stopplikt. Jag står still i evigheter känns det som. Så jag bode ta en sväng med Madde med jämna mellanrum för det gav resultat ;) Tack vare henne är jag nu fulländad som bilförare, haha!

Nu ikväll har vi haft svärmor här på besök, hon är bortrest när Albin fyller år så därför bjöd vi hem henne på middag idag. Gjorde otroligt god mat faktiskt.
Baconlindade kycklingfileer fyllda med brieost och färsk timjan, ugnsrostade rotfrukter och en kantarell&cognacsås! Pannacotta med färska hallon + mörk choklad till dessert ♥
Mycket mycket gott!!

Avslutade med att titta på "Så mycket bättre" på 4:an och jisses vad bra det var! Jag bara älskar ju Tomas DiLeva, har alltid gjort! Detta program kommer jag definitivt att följa!

Även haft besök av Jenny, Krille, Anders & Cissi ikväll. Trevligt med spontanbesök :-)

Kram och GodNatt

Kommentarer
Postat av: madde

det är bra att man kan vara till hjälp ibland=)

ja det programmet ikväll var helt underbart och rörande



kram

2010-10-23 @ 22:03:52
URL: http://www.busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: karro

jag tänker alltid på vad våran körskolelärare alltid sa "räkna till tre, ett......tvåååå.....tre."

det känns verkligen som man står stilla en evighet vid stoppet då :)

(tragiskt nog körde en av lärarna ihjäl sig....)



och visst var programmet härligt! jag började näästan gråta lite när Lasse blev så ledsen.

2010-10-23 @ 22:29:57
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha känner igen mig lite nu, kanske ska ta o åka en vända med Madde jag oxå...

2010-10-24 @ 20:36:52
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0