V.V.BTV

Operation v.v.btv är inledd här hemma.
Det betyder kort o gott Våga Vägra Barntv.
Har varit alldeles för slapp under vår sjukperiod, tv´n har stått på dygnet runt.
Alfred leker alltså inte speciellt mycket utan sitter som klistrad framför burken!

Men idag har jag bestämt att det blir ingen tv på förmiddagarna, så länge vi är friska och krya.
Han kan få titta en stund efter att vi varit ute och lekt, men annars föredrar jag att han leker på sitt rum. Det har iallafall gått över förväntan idag, han har inte ens frågat efter den :-)

Hur gör ni?
Kollar era barn mycket på tv?


Kommentarer
Postat av: Sofi

Här tittar både man och barn på barntv just nu. Gubben hemma från jobbet pga tokmycket hosta...

Btw, Nordljus bokat till nästa torsdag kl 18.30, kan du då?

2010-11-23 @ 14:55:48
Postat av: karro

vilka fina byxor alfred har!!



neo har inga problem med tvtittandet, det är jag och hans pappa som har, haha!

2010-11-23 @ 15:24:47
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Therese

Sofi: Det ska jag nog kunna, om karln min är hemma :-)

Karro: Bilder är nästan ett år gammal, men byxorna var underbara. Från Villervalla :)

2010-11-23 @ 15:28:47
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Nikita

Albin ser rätt mkt på tv.. men oftast varvar han lek med tvtittande, men ja tkr inte de spelar så stor roll .. om han vill se på tv då han är hemma, han leker ju hela dagarna på dagis..

2010-11-23 @ 16:27:08
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Erika

Oskar tittar inte så mycket på tv just nu men däremot sitter han gärna vid datorn. Måste erkänna att det kan vara rätt skönt att han roar sig själv vid datorn ibland,nu när jag är hemma med två barn. Men visst försöker vi begränsa tiden vid datorn,för det blir lätt långa stunder där. Ett tag körde vi med att vi ställde en klocka och när den ringde fick han själv slå av datorn och göra nåt annat. Det funkade rätt bra,jag tror att han gillade att han fick ta lite eget ansvar. Nu har vi dock varit lite dåliga på det....

2010-11-23 @ 16:45:37
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: ErikaÖ

Det blir värre...när de blir större så håll honom därifrån om du kan!

2010-11-24 @ 12:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0