Dåligt blir bra

Dagen startade helt enkelt skitdåligt och på tok för tidigt!
Alfred var sjukt understimulerad och jag tror nog att kattfan (Kjell) fick nåt fnatt imorse.
Han har rivit ner fönsterlampor och blommor så krukor/glödlampa krossats. Dvs en jävla massa städning och merjobb.

Sen började det att vända, prinsen åt sin frukostgröt utan protester. Det har inte hänt de senaste 17 dagarna. Ja i 17 dagar har stackarn varit sjuk nu. Men nu är han frisk. Ska kolla igenom han så att alla prickar är torra, isf blir det dagis imorrn :-)

Klädde på oss och gick ut. Åkte lite snowracer och lekte. Kom på att jag skulle leta efter motorvärmarsladden i bagaget, då upptäcker jag att Abbe inte skruvat åt korkarna ordentligt på kylarvätskaflaska och nån bromsolja så att det runnit ut. Det innebär att det är en hel del på vagnen som också ligger där. Arg som ett bi börjar jag att slita ut plastmattan så att jag kan slänga in den i duschen, då får jag glykol på bron som katterna springer direkt och ska slicka i sig... Hålla ungen + katterna borta + skura... Abbe fick ett sms om att han ska vara glad att han kommer hem sent idag!!!

Men nu har jag och junior varit en sväng till dagis och surrat med fröknarna, varit på ica och handlat lite till dagens middag, lekt lite till, tvättat lite vagntillbehör, lunchat och myst.

Tur man inte är långsur ;)

Till råga på allt så ska jag laga specialmiddag till min slarviga karl idag...
Han ska få isterband och dillstuvad potatis, något jag absolut INTE äter.
Lunchkorv med senapssås till mig och junior!

Jag är nog inte så dum ändå ;)


Kommentarer
Postat av: maria

Vad sa dagis då?

2010-11-16 @ 15:48:23
Postat av: Therese

Att han är välkommen om alla koppor är torra. Ska ta en genomgång av grabben sen vid badningen :)

2010-11-16 @ 16:15:25
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Oj då, vilken dag!

2010-11-16 @ 16:45:41
Postat av: marie

haha..vilken underbar dag.. Kram på dig <3

2010-11-16 @ 19:06:26
URL: http://marienorberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0