Brun utan sol?

Jag har blivit livrädd för att sola solaruim.
För många hälsorisker anser jag!

Men jag är verkligen likblek om kroppen, ser nästan sjuk ut!

Spraytan tycker jag är dyrt och ngt jag kan kosta på mig om det är ett speciellt tillfälle, men inte för att vara hemma och leka och åka på psyk o jobba.
Då kom jag på brun utan sol.
Har aldrig vågat testa det. Är rädd för att bli gul och flammig.

Hur gör man? Är det bara klata på eller ska man peela och smörja kroppen innan? Jag har ju väldigt torr hy! Vilket märke ska man använda?


Detta resultat vill jag inte uppnå ;)

 

Kommentarer
Postat av: MM

Meen så skrev jag värsta uppsatsen, och så försvann allt :O Haha, jag börjar väl om då.. Vad du än köper, köp INTE Loreals!!! Morot nr1 haha Smorde in mig 2 ggr sen fick jag slänga skiten! (detta var 3 år sedan, men den lär nog vara likadan nu som då) Testade Acos (på apoteket) som var lite bättre, men man blev ändå lite orangeaktig av den tycker jag! Den bästa jag har testat och kan rekommendera är faktiskt Doves brun-utan-sol-lotion. Finns till både ansikte och kropp, och går att köpa på dom flesta vanliga affärerna. Kostar inte allt för mycket heller. Den är lätt att kleta på (som vanlig lotion) och blir inte alls lika flammig som man kan bli av vanliga brun-utan-sol cremer :p



Det skadar ju inte om du peelar av kroppen innan. Men det brukar inte jag göra nå ofta alls. Etersom det är en vanlig lotion med "brunutansol-effekt" så smörjer du ju in kroppen samtidigt, så det gör nog inget om du är torr. Jag har väldigt torr hud, men det har inte varit några problem för mig när jag väl använder den :p



Det man ska tänka på när man smetar på är väl handlederna, armbågar och knän. Dom områden vill gärna bli mörkare, så man kan ju smörja dom med vanlig lotion innan, ellr smörja mindre där.

Man ser med tiden vad som blir bäst och hur man ska göra ;)

2010-11-12 @ 13:09:28
Postat av: Therese

TACK Malin =)

Har varit inne på Dove´s faktiskt då den känns prisvärd. Då ska jag testa den :)

2010-11-12 @ 13:21:01
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Mia Högdahl

Jag tänkte just skriva Acos från apoteket.

Men den är kletig! Den känns inte som att den nånsin torkar.

Så den är väl kanske ändå inte att rekommendera. hahaha...

2010-11-12 @ 14:50:42
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: ella

hej hej!

jag använder Dove,s superbra och man blir lagomt brun, använder den några gånger i veckan och peelar nån gång i veckan:).

2010-11-12 @ 15:50:27
Postat av: Therese

Tack alla, då ska jag satsa på Dove :)

Den mörkare antar jag?!

2010-11-12 @ 18:39:16
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: marie

Bra beslut Terese..solarium är INTE bra. Ett enkelt sätt att minimera risken för malignt melanom.

Jag har testat doves brun utan sol och kan rekommendera den.

Kram Marie

2010-11-13 @ 08:09:48
URL: http://marienorberg.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag var åxå livrädd i början men testade mig fram i våras... De gånger jag använder det, använder jag de från apoteket och jag smörjer mig alltid med vanlig hudsalva innan över hela kroppen och har aldrig blivit flammig =) Kom i håg att vara noga med att tvätta händerna efter, speciellt mellan fingrarna ;)



Tros jag ska köra i gång jag med igen nu när sommarbrännan försvunnit ;)

2010-11-14 @ 02:16:59
URL: http://ninagraf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0