Vad göra?

Idag har Affe och jag en ganska tråkig dag, ingenting planerat och det är inte riktigt min grej...
Han sov länge även idag, till 9.30. Det är ju verkligen uppskattat av mig ska ni veta ;)

Vägde mig imorse också, positivt resultat även denna gång. Det går ju sakta, men åt helt rätt håll.
vet egentligen inte vad vi äter för typ av "diet". En kombo mellan GI och LCHF kanske, eller LCHF-light?? Äter inga kolhydrater alls men inte heller den fettmängd som lchf förespråkar. Skitvaresamma för det funkar ju ;)

Igår bytte Albin ut Affes cykelhjälm. Team sportia sålde på oss en lekhjälm fast att vi tydligt bad om en cykelhjälm, känns skönt att personalen vet vad de säljer ;) Hur som helst så kom Abbe hem med en ny hjälm igår, en Paul Frank-hjälm som han ska kunna ha i många år. Satt som en smäck på huvudet och var dessutom snygg :)

Ang. min tävling som jag har nu om ett solskydd så kom det upp en fundering i mitt lilla huvud.
Hur gör ni som har små barn? Använder ni solkräm? Jag har aldrig smörjt in Affe men lär väl göra det i sommar, men det tar emot. Bara en jäkla massa kemikalier och många innehåller zinkoxid. Jag tror vi kör på solhatt och t-shirt i sommar. En soldräkt  till stranden kanske?! Även om det känns avlägset just idag så är det inte långt borta med dessa stekheta dagar på stranden :)

 
Nu måste jag göra nåt, det kryper i kroppen!!


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag har faktiskt aldrig funderat över vad solskyddskrämerna innehåller, men det kanske man ska börjar göra. Jag har personligen varit ganska dålig på att smörja in våra barn, men sen å andra sidan så klarar man ju sig långt med bra tröjor och vältäckande hattar som skyddar både ansikte och nacke.

2010-05-17 @ 12:25:45
URL: http://www.krokkofin.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag smörjer Leo!

Men han har ändå solhatt och t-shirt trots att han är smord från topp till tå.

Använder spray för barn från Garnier. Tycker de är bra, men som sagt... De innehåller ju en del kemikalier. Men de har fått bättre i test än Acos och andra krämer.

2010-05-17 @ 13:35:36
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Frun

Jag smörjer, mina barn älskar ju att va nakna :)

2010-05-17 @ 14:59:02
Postat av: Erika

Vi har kombinerat solskyddskläder och kräm. Känns väl inte helt okej att smörja men hellre det än att han bränner sig. Det är svårt att skydda helt med kläder,Oskar har tex inte varit helt förtjust i solhatt.

2010-05-17 @ 15:07:02
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: ErikaÖ

Tunna Kläder funkar väl bra?

2010-05-17 @ 18:49:53
URL: http://erikaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0