Trevligt lunchsällskap!

Idag har jag dejtat med Nikita, Sanna, Madde & Astrid.
Det var väldans trevligt trots att jag var extremt avigt inställd till att träffas på Birsta. Det stället tillhör inte Affes favoritställen och det är svårt att roa en trött gosse genom en lunch, eller det skulle jag klara av lätt men då skulle jag inte få prata och vara social :)
Men som sagt så var det kanoners =)

Lyckades handla lite också....
Keps till Affe på Polarn & Tunika till mig själv på Gina.
Affe fick även en present av Astrid o Wilmer, ett underbart linne från polarn :-D

När vi åkte hem tänkte vi ut och cykla, men innan vi kom hem så både regnade och haglade det. Vi struntade i det och drack istället kaffe hemma hos bästa Halländskan i Västernorrland, dvs Petra =)

Vi hann faktiskt med en provtur på cykeln ändå, och jisses vad Affe tyckte det var kul.
Nu hoppas jag att vi kommer iväg en gång om dagen, hoppet är det sista som överger en ;)

Nu ska jag inte göra något mer idag... Borde röja lite men det ids jag inte med så jag stannar kvar i soffan =)


DAGENS STEG: 8749
(Besviken över att den inte registrerade ett enda steg på cykleturen)
Kan tyvärr inte bidra med bild då Abbe har tagit dem enda fungerande datorn med sig på jobb denna vecka. Men jag kan ju iofs mobilblogga =)


Stor kram från en mycket trött Therese!





Blåbärspaj

25-50 g smör
1-2 ägg
3 dl kokos
Blåbär el Hallon

Smält smöret, blanda ner övriga ingredienser och bred över bären.
Grädda i 200 grader tills det är en knäckig yta på kokosen.
Servera med vispad grädde!

NO CARBS ;)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Smaskig paj och härligt att ni fick en trevlig lunch med kul shopping :-) kram!

2010-05-03 @ 19:56:06
URL: http://carolina1979.se
Postat av: nikita

tack själv igen =)

ska du å affe på drakborgen imorn ?

albin ville dit sa han idag å vi har ju presentkort där... vet dock ej om ja orkar :P men kanske att man skulle åka dit.

2010-05-03 @ 20:05:37
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Linda

men nu blev jag sugen på paj :)

2010-05-03 @ 21:40:27
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Bra pajrecept - TACK!

2010-05-03 @ 22:11:35
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: petra

ååå vad kul, det e min första utmärkelse som bästaste halläning :):)

2010-05-03 @ 22:13:21
Postat av: Therese - Mamma till Alfred & ängeln Lucas

Erika: Det kändes som en "riktig" paj, ibland kan det vara kul att fika någonting till kaffet eller till efterrätt och jag tyckte denna var skitgod!



Petra: inte illa va ;)

2010-05-03 @ 22:33:18
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Birsta är ju alltid en höjdare :)

2010-05-04 @ 10:02:56
Postat av: Emma

Ett litet tips! Det finns tabeller som räknar om olika aktiviteter i steg! =) Där kan man kolla hur mycket till exempel 30 minuters cykling motsvarar i steg, och lägga på det på sin dagsranson.

2010-05-04 @ 13:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0