Ropa aldrig hej...

Igår skrev jag att min son var sveriges gladaste....
Idag har han varit sveriges gnälligaste.

Så härmed kommer jag sluta skriva ut det positiva som sker i vår familj *läs detta med viss ironi* För om jag skriver att han sover bra så vänder det direkt, skriver jag att han är glad så vänder det också...

Igår på mammaträffen fick han två horn i pannan. Ett på vardera sida. Idag tog han och fyllde på med ett till på höger sida, så undra om vi inte ska ta ett till på vänstern ikväll... för att det ska vara jämnställt liksom ;)

Haft en mysig dag trots allt, hälsat på Jenny och übersöta lilla Malte. Ojoj, nästan så att jag fick ett nytt bebissug. Vem vet, kanske blir det snart ett syskon till lilla Alfred ;) Fick kanongod lunch och en semla... Fruktansvärt gott! Min första i år =)

Annars då? Många telefonsamtal har det blivit. Inget positivt med det, då alla handlar om vår avlidna vän. Känns konstigt, sorgligt, tomt, tragiskt, ofattbart...

Helt plötsligt slår det mig att vi inte är odödliga, att man ska tillvara på livet mer och försöka njuta av det bättre. Livet är för kort för att kasta bort....

Nu ska min lille kille få min uppmarksamhet, han har sovit en timme i bilen. han somnade när vi for hem och fick sova kvar där tills han vaknade, vilket han gjode nu =)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hoppas han är på bättre humör nu när han vaknar... låter spännande med syskonplaner ;) kram!

2010-01-21 @ 16:05:02
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Anonym

ush jag tkr det är så otäckt då människor dör unga.. det är precis som du skriver, vi är inte odödliga och livet kan vända på en sekund.. man ska ta vara på varje dag och inte ta något förgivet.

"livet är för kort för att slösas bort"



kram på dig!



ps, kommer du på mitt gangstar party ?=)

2010-01-21 @ 16:29:07
Postat av: Anna S

Han har väl fått mammas humör ;) Kram

2010-01-21 @ 20:04:13
URL: http://lakelanders.blogg.se/
Postat av: Lotta

Känner igen det där.

Funderar skarpt på att gå och köpa hörselkåpor imorgon.

2010-01-21 @ 20:34:17
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Anita

Trodde jag var odödlig, tills min vän Tove givk bort i en bilolycka i västerlo för 6 år sedan ;-(

Går igenom en annan tragedi nu, det har visat sig att en av dom närmre vänners sambo var pedofil...;-(

Har ju stått ganska mycket om det i tidningarna ett tag.

Imorrn är det rättegång....så morrondagen känns inte kul..



Kram!!

2010-01-21 @ 21:26:45
Postat av: Karin

Tråkigt att höra om din vän!!



Min lillgosse var faktiskt, precis som din, Spaniens gladaste igår, och idag, Spaniens gnälligaste :-) Tror att det är tänder på gång...



2010-01-21 @ 21:41:59
URL: http://hundmamma.blogg.se/
Postat av: Frun

Ja det gäller verkligen att utnyttja livet och inte ta något för givet!

2010-01-21 @ 22:45:05
Postat av: Nikita

ojj.. ser att min kommentar va anonym , du kanske fattade ändå att de var jag = ) ?

2010-01-22 @ 08:33:43
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0