En vovve i familjen!

För drygt 1½ år sedan så fick min hund flytta till en annan familj, av flera olika anledningar som jag inte tänker gå in närmare på här och nu. Och ibland så saknar jag verkligen hundlivet, men jag har sagt att vi ALDRIG mer ska ha hund, kanske när vi lever som pensionärer. Tills dess lånar jag gärna hund. Är mer än gärna hundvakt om någon ska resa bort eller så =)
Men Affe villa gärna ha en vovve sa han..... och det fick han, han är en omplacering och bodde tidigare hos Affes kusiner. Han älskar den, de har lekt hela morgonen med varandra. Vet dock inte om han har något namn, vi måste nog fråga om det....
Men vi blev med vovve ändå, en som passar oss utmärkt ;)



Annars då? Jo, lillen har en vägra-somna-för-natten-period.
Vi kan kämpa i timmar.... Igårkväll la jag honom strax efter sju innan jag åkte och tränade bodypump, efter träningen så stannade jag kvar en stund och surrade lite, Abbe ringer och jag hör hur ungen skriker i bakgrunden... Tror de längtade efter mig, hihi ;) Strax före 22 får jag till slut Alfred att ge upp och somna. Detta är givietvis otroligt jobbigt (för alla) och jag hoppas innerligt att det snart ger med sig, han hade en sån här period för inte allt för länge sedan men precis när jag trodde det vände så eskalerade det istället.
Men men... Mamma säger att det kommer vända, när han är tonåring kommer jag sura över att han inte gör annat än att sova ;)

Idag ska jag åka och storhandla, eller snarare komplettera. Igår när jag frostade ur frysen så insåg jag hur mycket mat som bara ligger där och som måste ätas upp så nästa veckas matsedel är ingen större hit ;) Vi måste verkligen försöka bli mer ekonomiska här hemma när det gäller maten... Planeringen är ju steg 1, äta av det som finns hemma är steg 2, matlådor till Abbe är steg 3 (äta ute varje dag är måååånga kronor på en månad)...

Nä, undra om man ska försöka sig på lite makeup idag?!


Hej så länge!!


Ligga i puffen och kolla på teletubbies är grejer det =)


Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Sover när de är tonåringar.... Ja, fast inte efter dina tider....

Vkna fram på natten och sover hela dagen. De skrikrer i alla fall inte, men lite dunka dunka från TV eller stereo får man stå ut med...

Bästa perioden är mellan tre och tolv år :O) Den du!

2010-01-14 @ 11:40:47
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Therese - mamma till Alfred och ängeln Lucas

Nä, det var precis det morsan menade, för jag kommer att gnälla då också ;)

Hmmm 3-2 säger du? Ja, det låter nog rimligt =)

2010-01-14 @ 11:48:02
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Jag det är tufft när de har såna där perioder. Hoppas det ger sig snart!! Kramar!

2010-01-14 @ 12:14:06
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: dessi

Tro om inte den hunden har bott hos oss också ;) vi har haft en sån iaf och den var en stor favorit :)

2010-01-14 @ 15:11:07
Postat av: Madeleine

Hoppas det ordnar sig med sovrutinerna snart, vet precis hur jobbigt det är!!

2010-01-14 @ 17:37:50
URL: http://muppsan.com
Postat av: Sussilusen

Jag hör till den typen som har fotfobi. Jag riktigt avskyr fötter MEN barnfötter är helt oemotståndliga. Din son har riktiga snosfötter.

2010-01-14 @ 17:57:22
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: Nina

Låter bra det där med hundvakt ;) Kan behövas ngn gång i framtiden! ;)

2010-01-14 @ 23:09:21
URL: http://ninagraf.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men herregud vad söt han är lilleman!

2010-01-15 @ 20:01:02
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0