Friska vindar

Visst är det friskt ute...
Inatt när jag gick och la mig stog det 28,2 på termometern och nu på morgonen var det två grader varmare! Så friskt är väl bara förnamnet. Snö kommer det också, trots att det nästan är 30 grader ute :(
Har iallafall pluggat i motor/kupévärmaren på bilen för vi ska på öppna fsk och vara sociala idag, är tom glad över att vi inte köpt ny bilstol till Affe idag för nu står babyskyddet inne på upptining.

Vi har förresten bytt planer på stol,
barnens hus har erbjudande på en stol denna månad så vi slår till på den!

Nä, dags att ta fram långkalsonerna och kamma håret för nu ska vi snart bege oss till byn!

Just ja... dagens fundering: Färskpressad juice är ju så otroligt gott, men ganska dyr (iaf typ Brämhults). Men imorse slog jag till och pressade min egen juice och till ett glas juice går det 1 kg apelsiner. Det betyder att det är fan dubbelt så dyrt att göra den själv + att juicepressen var dyr! Käppt!! Nu kommer jag köpa brämhults med gott samvete och juicepressen får agera prydnad på köksbänken ;)


Är jag förresten den enda som inte är intresserad av OS???

Kommentarer
Postat av: Nikita

WOOOOOOOHOOO finns det en till som skiter fullständigt i os som inte blir ett dugg lyckligare om anja persson tar guld eller inte ?!

är det sant isåfall hoppar å skuttar jag av glädje

för jag SKITER TOTALT I OS!!!!!!!!!!!!

2010-02-23 @ 08:46:18
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Nikita

Tog du bort min kommentar :P

den syns inte för mig :O



iallafall, vi kanske ska fixa någon sorts grupp .. vi kan ses å göra allt annat än se på os medans alla andra muffins som gillar os ser på det ,haha

2010-02-23 @ 08:54:24
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Fatima/Caroline

Bryr mig ine spec om OS men andra i min familj gör ;D Stolen är vi som sagt var nöjd med =)Tror det är et bra köp! =)

2010-02-23 @ 12:21:55
Postat av: Sofia o Hugo

Vad har de för erbjudande på den stolen? Vi är åxå ute efter en ny till Hugge.. :))



Å näää, du är absolut inte ensam - jag tycker det är sjukt ointressant! :D



Kul å ses idag! KRAM

2010-02-23 @ 12:31:32
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com
Postat av: ErikaÖ

För mig är det helt sjukt att INTE vara intresserad av vinterOS! :o)

2010-02-23 @ 14:05:19
Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

vilken fin header du har och vad söt din son är i novastar mössan!

jag älskar barnkläder jag med=) Nu kan du vinna en paul Frank tröja i min blogg!

kram erica

-en annan mamma

2010-02-23 @ 18:02:42
URL: http://erica.myshowroom.se
Postat av: dessi

Jag gillar OS :) Men tack för infon om juicen,har aldrig tänkt på det så nu kan jag också köpa den "dyra"från affären.

2010-02-23 @ 18:04:17
Postat av: Anna S

Jag tycker att OS är hur kul som helst.

Ja då kanske man kan unna sig en Brämhult juice nån dag =)

Kram

2010-02-23 @ 21:15:50
Postat av: Victoria

Hej! Bra tips med barnstolen. Den verkar ju helschysst. Jag ska kolla lite mer då ja vill ha en med klick i funktionen;) Lilltjejen får ju fortfarande plats i sin lilla rosa bilstol, men man lär ju börja se sig om efter något större. Vilken fin blogg du har, och en väldigt söt liten kille! Min bebis är född i juli 2009 så de är nästan lika gamla. Kram!

2010-02-23 @ 23:06:33
URL: http://ninerwa.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi har den stolen, *2 dessutom. :-D

Köpte en till igår på barnenshus.

OCh den nya modellen som de har erbjudande på nu har stödbenet fastmonterat, vilket gör att stolen tål upp till 25kg oavsett vilken plats i bilen den har.

Annars med det lösa benet, som vi har på den tidigare, tål den "bara" upp till 18kg om stolen ej monteras i framsäte utan stödben.

Så nu vet du det också. haha...

Men jag är riktigt nöjd med den stolen. Långa och bra axelband är det också!

2010-02-24 @ 11:44:08
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0