Fredagkvällen är här =)

Har ingen riktig koll på hur det gått med räddningsauktionen...
Har hittat två intresserade familjer till de fina hundarna, vet inte hur det blir men lovar att återkomma.
Inte en enda verkar vilja ha en kisse... Tyvärr för de är ju såå söta!
Någon frågade vart de finns, i Sundsvall är det de bor idag!
Hade jag inte haft katter så jag klarar mig så hade jag tagit hem en, men jag har två och det räcker gott och väl!

Kom igen nu alla kattmänniskor (och ni som inte vet att ni är det ännu), ingen som vill ha en supergullig liten kisse att kela med på kvällarna??

Har iaf varit i Hudiksvall idag och myst med Anna-Karin och lilla Molly. Strosat lite på stan gjorde vi, kom hem med två små söta detaljer från butiken Ombonat. Lite pyssel kan man INTE få för mycket av ;)
Tack för en härlig dag A-K och supertack för lunchen!!

På vägen hem så börjar kära Alfred att kräkas hejdlöst... Han blir alltså åksjuk är nu min egna slutsats efter upprepade kräkattacker i bilen. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det, jobbigt är det iaf!! Lik sin kusin Hanna troligtvis, hon spyr ju också titt som tätt i bilen!

Körde i diket, klev (som vanligt) ur bilen och gick hem. Gick glatt in och meddelade Abbe att han borde ta reda på bilen... Denna gång var det inte riktigt mitt fel, det var plogat för långt ut så jag körde ner helt enkelt!

Bytte snabbt om och drog iväg på ett 80 minuters cirkel-pass, så himla kul och extremt jobbigt.
När man har gjort det så är man värd nånting gott och det blev en pizza, med bea-sås ;)
Skitgott och jag åt varje tugga med GOTT samvete ;)

Nu ska jag kolla på SOLSIDAN på TV4, har ni inte sett det så slå för guds skull över till fyran klockan halv tio, det får man bara inte missa!!


Kusinerna Wille och Hanna.... Saknar!!!!


Kommentarer
Postat av: Anita

Jobbigt med åksjukt barn, har Josefin som är det än idag. Började vid 6 månaders ålder. Minns när vi åkte till övik en gång, hon började spy i klöstre..drygt 2 km härifrån och spydde hela vägen upp! Har testat ALLT, haft utskriven medecin från doktorn, hon får sitta fram...ALLT testat men inget hjälper. Det som är bra nu med saken är att hon hinner säga till så kan man stannar man bilen annars är det spypåse som gäller...:-/

2010-02-05 @ 21:19:37
Postat av: Tant Ulrika

Jag måste vara ärlig..tanken på en till kisse är mkt "retande"! Vi har två..fast egentligen bara en..då ene har flyttat till grannarna..men är här ibland. Får knoster då jag tittar på bilderna..o jag vet hur jag är, träffar jag dem så kommer jag inte hem tomhänt ;) Så ja, för att göra en lång historia kort..hör gärna av dig om kissarna inte får ngt hem..då kanske jag kan komma o titta iaf ;)

2010-02-05 @ 22:03:36
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Erika

...saknar oxå...

2010-02-05 @ 22:07:17
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Rosa

2010-02-06 @ 00:25:50
Postat av: Nikita

Hej !

min mamma ville ha en misse =)

hon bor ju i matfors.

ser ut som hon försökt kommentera, dock bara en tom kommentar (rosa) jag visade henne din blogg å hon tyckte katterna var så söta!

jag fick aldrig nå svar ang hundarna, men ser att dem verkar hittat nya hem? Vilken tur isf !



kram

2010-02-06 @ 02:25:06
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hoppas ni hittar något hem till kissarna oxå (för oss räcker det med en busig hund)

Wirva blev oxå åk sjuk när hon va mindre vilket försvann när vi vände henne.

När vi skulle åka långt tex till fjällen då fick hon alltid en kvarts åksjuketablett vilket funkade kanon, hon sov oftast hela resan.

Jag pratade med bvc om det och det var de som sa att jag kunde ge tabletten.

Trevlig lördag!!

Kram Victoria

2010-02-06 @ 08:51:24
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Hoppas alla fyrfota får nya hem.

Nu kommer inte jag ihåg vem jag stötte ihop med och började prata om att de vore kul om vi som gick bf skulle ses igen. Kan ha varit Maria Winsa.

Om du kommer ihåg en Annelie, hon har en liten som är 7 månader och de gick på ljusta öppna förskola.

De flesta verkar hålla till på facebook.

Vet du om det finns nån bfgrupp där?

Ha en fin helg!

Kram!

2010-02-06 @ 09:11:59
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas ni får en toppenbra helg



Linda

2010-02-06 @ 10:06:42
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kikar in och önskar trevlig lördagskväll!! Blir det melodifestivalen mån tro??

2010-02-06 @ 17:03:24
URL: http://muppsan.com
Postat av: Mia

Missarna är helt underbart söta.

Min fet-katt har börjat blitt för lat för att jaga, så det kanske borde vara dags att anlita en ny familjemedlem för detta. ;-)

2010-02-06 @ 19:58:01
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0