Är jag annorlunda?

Jag blir glad när jag tittar på familjen annorlunda, gud så underbart med en stor familj! Många tycker att det är så kaotiskt och rörigt i dessa familjer, men jag tycker inte det! Jag skulle inte göra det bättre iaf, det är jag 100% säker på!
Nu får ni inte tro att jag vill ha 10 ungar, men jag tycker iaf att det verkar härligt och kärleksfullt!!

Dagen idag har varit ganska så lugn/tråkig/händelselös....
Det har varit svinkallt ute vilket innebär att vi varit inne heeeela dagen, bara jag och Alfred. Känns som om jag suttit på golvet och lekt sen sex imorse.
Tur man inte har någon granne som hör när jag drar igång med mina sång-lekar, för visst sjutton sjunger jag hellre än bra!

Immorn ska vi iallafall på öppna förskolan, så att jag får surra med någon vettig vuxen och Affe träffa lite barn. Det gör gott för oss bägge =)

Lite har jag fått gjort hemma ändå. Jag har dammtorkat och dammsugit, plockat isär och skurat köksfläkten (grisgöra) samt skurat under badkaret (också grisgöra). Tråkiga saker, men någon gång måste det ju göras och oftast (läs alltid) faller det på min lott!


Upptäckte idag att det var kul att sitta i bumbon när man leker ;)


Nu ska jag kolla på tv och slappa, tidig kväll ikväll.... Jag är trött och har ont i ryggen!


Kommentarer
Postat av: Millah

250 g smält smör

5 dl socker

4 ägg

1 3/4 dl kakaoblandning (hälften ren kakao och hälften "oboy").

2,5 dl mjöl

1/2 tsk bakpulver

1/4 tsk salt

Valfri choklad- vi hade vitchoklad & mjölkchoklad med nötter.



Smält smöret.

Vispa smält smör och socker i en bunke.

Tillsätt ett ägg i taget, vispa mellan varje ägg.

Tillsätt kakaoblandningen,rör för hand så att det blandas.

Tillsätt vetemjöl, bakpulver & salt.

Rör för hand tills det har blandats.

Häll all smet i en långpanna (ca 20x40) som är täckt av bakplåtspapper.



Grädda ca 25-30 min i 175 g.

Låt svalna innan kakan lyfts ur pannan för att skäras i bitar.

Servera gärna med en klick vispgrädde.



Finns ju säkert andra recept "smalare" alternativ..

Men den hära var smaskens..mums :)

2010-02-22 @ 21:12:37
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Lotta

Heej, du får gärna låna mina så får du ju 3 små och få testa på lite!

Hihi, tittade idag och tyckte de va skönt att bara ha två små bus.

Helst när den minsta INTE vill sova själv när han är hemma. Sover han borta, ja då går det fint att sova....

Ha det underbart!

2010-02-22 @ 21:14:00
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag måste ta mig an duschsilen....inte så kul det heller me tanke på att vi nyss flyttat hit, det är ju liksom inte min skit, jag kommer att spy!!!!

2010-02-23 @ 07:03:50
URL: http://MammaA.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0