Köttfärslimpa, pälsfällning och mask!

Lämnade av sonen på dagis imorse, han tyckte nog att det var skoj för jag fick inte ens ett hejdå ;) Underbar lämning, hoppas att det håller i sig!!!

Åkte sen direkt till Tant Ulrika för en förmiddag på tu man hand, helt utan barn.
En tackar o backar för god lunch och trevlans surr. Ska tänka lite på det där med goodiebagen ;)

Hämtade sedan hem Alfred som hade varit en solstråle hela dagen, det tar sig :-)

Nu har vi slängt in en köttfärslimpa i ugnen och ska strax ta tag i pärkok och salladstillverkning.

Katterna är inne i lilla pälsfällarperioden nu, så allergiker undanbedes här hemma. Välkomna till våren istället *suck* Borstar o borstar utan resultat, hur mycket päls producerar en katt? Att de inte blir flintis... Upptäckte även att Kjell hade mask fulla häcken så nu är bägge medicinerade och utslängda för en liten stund. Avmaskar mina katter cirkus 1 gång varannan månad, senast var 24 oktober. Måste vara dåliga sorkar här i Matfors!!
Tips på hur jag ska få pälsen att sitta fast på kroppen mottages tacksamt!


Nä, nu ska jag och Affemannen öva på julsånger :-)

See You!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Kan du inte få i de vetegrodsolja? det funkar iaf på hundarna. Blanda lite i maten kanske :)

Kram

2010-12-07 @ 15:57:19
Postat av: Titti

Karlssons klister..

2010-12-07 @ 18:57:27
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Therese

Anna: Vettfasen, de äter ju bara torrfoder... Kanske ska börja med blötmat och få i dom lite olja!

Titti: Häller man bara lim över katten eller hur gör man?

2010-12-07 @ 19:53:13
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Mia Högdahl

Titti hade redan skrivit det jag hade på lut.

Du ska gnida in pälsen. Jämt tjockt lager. Funkar kanon!

2010-12-07 @ 22:07:06
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0