Dag 9 - Min tro

Min tro var det idag då...

Är hyckleri en tro??
För ibland tycker jag nog att jag är en sån...

Har gått ur svenska kyrkan då jag inte var en aktiv medlem och jag ansåg att det var onödigt. Men nu när jag har fått barn så känner jag annorlunda. Nyttjar svenska kyrkans aktiviteter, som babysång och öppna förskolan. Tycker att det är fantastisk personal och helt otroliga aktiviteter för barnen.

Alfred är döpt i svenska kyrkan och jag vill även gifta mig kyrkligt. Detta löser sig enkelt eftersom min sambo inte vill gifta sig :-(

Funderar på att gå med igen, men har ännu inte fått fingrarna ur...

Min syster Erika skulle iaf kalla mig för hycklare ;)




Kommentarer
Postat av: Titti

Min karl är lika trist...Erbjöd mig t.o.m att ta rådhuset i gummistövlar å åka traktorskopa hem..

2010-12-09 @ 16:55:45
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Mia Högdahl

Då är jag med en hycklare. :-)

Men jag vill INTE gifta mig i kyrkan dock.

Haha... för mig lockar vegas mer. :-)

Men som icke medlem har även jag nyttjat deras babysång. Å andra sidan är ju det mycket/mest för barnet.

2010-12-10 @ 09:09:24
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Japp första gradens hycklare.. haha, man är inte sämre än man kan ändra sig jag har alltid nyttjat kyrkan lite så jag har alltid velat vara med - dyra konserter som ulf på mitt jbb säger men jag tycker det känns bra att vara medlem men man måste inte, du kan få använda dig av mitt medlemskap....

2010-12-10 @ 09:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0