Dag 6 - Min dag

Jag brukar ju sällan vara snål med info om vad vi gör på dagarna, men nu ska ni få en exakt detaljerad dag ;)

8.30 vaknar vi, gött med sovmorgon. Ligger i sängen och drar oss en halvtimme framför barnkanalen. Avverkar dagens första samtal som alltid går till sambon, ett god morgon är vikitgt :)
Kliver upp och äter dagens frulle, havregrynsgröt. Kaffe till mamman :) Affe poar på och leker medans jag plockar ur diskmaskinen.
Skickar ett mess till grannen att vi vill komma och fika/leka, får inget svar snabbt nog så jag ringer upp istället... Trägen vinner sägs det ;)
Givetvis var vi välkomna så vi klär på oss ytterkläderna och tar snowracern dit!
Leker, fikar och surrar tills det är dags för de mindre att sova!
Klär på oss och går hem igen...
Affe somnar på studs (inne) och jag vräker i mig resterna från gårdagens kinakäk. Facebook och bloggläsning under tiden junior sover!

När Affe vaknade så åt vi mellis i soffan och myste lite till Dr Snuggles.
Kul att han gillar det, lite nostalgi för den gamla mamman :-)

Middagsplanerna ligger långt bort idag. Ingenting förberett eller framtaget ur frysen så det får bli pytt i panna till grabbarna och rester till mig, funkar ju det med!

Fast nu med facit i hand så vet jag att det inte funkade.
Affe skrek sig genom middagen, fick gå från bordet. Fick gröt en timme senare som han också skrek åt, fick gå från bordet.... Blir väl välling till kvällen då. Skönt med en konsekvent mamma ;)

Raseriutbrott och trots är en del av vår vardag nu =)

Kvällen spenderades mestadels i soffan, vi har tittat på kort på släkten och tränat på namn bland annat!

Nu sover sonen och min uppdatering av dagen är ÖVER :)

Telefonsamtal har jag hunnit med också
Jeanette x3
Abbe x3
Maria x3
Sofi x1
Madde x2
Sanna x1


Pusskalas med Kerstin ♥


Testar att köra trehjuling, Kerstin spexar lite i bakgrunden ;)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken bra dag Ni haft idag.... Å vilka sötisar längst ned.. Önskar att min son vill kolla på dr snuggles, men icke då.. Har försökt med både dr o fragglarna via youtube, men de enda som duger är traktorer, skotrar o gummibjörnen... Ja, va gör man liksom? Hoppas vi blir friska snart så vi kan ses...

2010-12-06 @ 20:12:59
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Titti

Men när jag ringde svarade du inte :(

2010-12-07 @ 07:47:09
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0