Dag 3, mina föräldrar

Ojoj, tänker fira denna fredag med ett kortare inlägg om min föräldrar :)

Mamma:
Föddes -55 på BB i Hudik. Fick namnet Gerd Marianne.
Min mamma är idag en fembarnsmor, uppdelat på två kullar.
Hon jobbar liksom mig inom psykiatrin. Hon började sin yrkeskarriär som svetsare, sadlade sedan om till kontorist och hittade till slut sitt kall inom vården. Tror hon passar bäst där också, inom psykiatrin alltså ;)
Min mamma och jag har en bra relation, vi pratar i telefonen ofta men träffs mera sällan trots att det inte är många kilometer mellan oss.
Trivs allra bäst när hon får vara utomlands, där hon kan sola, dricka en kall öl och shoppa handväskor!


Pappa:
Föddes -47 på BB i Hudik. Döptes till Lennart Olof.
Min pappa har tre döttrar, fantastiska sådana. De brås på sin far ;)
Pappas yrkeskarriär har jag lite sämre koll på men han slitit på Bergsjö Trima, några svängar i Norge och är sedan många år tillbaka anställd på Rosenqvist Rail AB.
Pappa har ett stort motorintresse och mekar helst med sina veteranmotorcyklar, hänger gärna med Albin på roadracingbanorna i sverige. Är mycket duktig och noggrann på det han gör.
Pappa är en som alltid ställer upp, flänger mellan sundsvall och värmland för att behaga sin döttrar, svärsöner och barnbarn ♥




Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Va kul, att få läsa om föräldrarna i två systrars bloggar :)

Spännande!

2010-12-03 @ 13:22:52
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Carolina - Årets Julkalender är i full gång, finfina priser VARJE dag!

Det är roligt med dessa listor som många tar sig an, kul att få veta mer om personerna och de i deras närhet :-) kram!

2010-12-03 @ 13:31:11
URL: http://carolina1979.se
Postat av: ErikÖ

Bra beskrivning!

2010-12-03 @ 14:27:27
Postat av: Tant Ulrika

Men herregud Marianne..henne har jag jobbat med för 200år sedan ute på Alnö!! Eller jobbat med..snarare granne med henne men vi samarbetade eller vad man ska säga, skoj :)





2010-12-03 @ 15:20:06
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Titti

Dina föräldrar är mysiga båda 2 :) Hade jag inte haft egna som är ganska bra hade jag nog varit avis ;)

2010-12-03 @ 15:58:29
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0