Är vi bortskämda?

Alfred har verkligen varit en ängel när det gäller nattningarna. Ända sedan han var en minimal liten filur så har vi bara burit in honom till sängen, sagt natt natt, smekt på kinden och gått ut. Ungen har somnat direkt... Klockan sju varje kväll!

Nu i tre nätter i rad har det varit hysteriskt. Han skriker tills svetten lackar och ingenting hjälper. Trött är han så det beror inte på det. Det har slutat med att jag sitter på golvet i hans mörka rum, smeker han över huvudet och sjunger nattvisor. Idag tog det bara 45 minuter. När jag hör att han somnat så smyger jag ut och hoppas innerligt på att golvet inte ska knaka nåt...

Hoppas att detta är en fas som snart går över!!

Imorrn tänker jag inte vara hemma utan överlämnar allt åt pappan i huset.
Kanske åker jag och tränar istället!!

Tips mottages gärna, på allt utom femminutermetoden för den funkar tyvärr inte :(


Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag har tyvärr inga tips på att natta grabben men ett tips på hur du ska spendera dagen. Komma hit och fika. ;)

2010-12-28 @ 22:26:36
Postat av: Maria. Ö

En musiksaga, sjunga och kanske lämna dörren på glänt

2010-12-28 @ 23:47:25
Postat av: Linda

Min kille som är 4 1/2 år har varit precis likadan. I över 4 år har han varit en riktig trötter och har gärna lagt sig på kvällen och så har det tagit max 5 min så har han sovit. Men nu sen kanske tre veckor tillbaks så tar det i bästa fall en timme innan han somnar fast han är jätte trött. Han skriker visserligen inte men en massa krångel är det.

Suck säger jag men det kanske är så att man har haft det för bra under dessa år så det är nu krånglet börjar. Har testat sagor/ cd sagor med icke.

Hoppas ni hittar på en bra lösning.



Kram

2010-12-29 @ 00:17:22
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja förstår precis din frustration, vi har haft exakt samma problem härhemma, ända tills för några dagar sen. Oskar har sovit hela nätter ända sen vi kom hem från BB, förr var de bara att lägga ned honom, så sov han. Men sedan 1/2 år tillbaks så har vi haft ett rent helvete att natta honom. De kan ta upp till 3-4h innan han somnar av ren utmattning.

Jobbigt både fysiskt o psykiskt..

Ibland har ja tom lagt mig innan honom, så M har fått ta över...



Men hör o häpna, nu när vi fått en ny säng till grabben i jul så blev ungen som förbytt, nu tycker han sängen är hur mysig som helst o han vill vara där i storsängen som han kallar den. Vi kör på samma rutiner som vi alltid har gjort, vilket ja tror e jätte viktigt. Visst kryper/klättrar han ur o försöker smita upp ett flertal ggr, men de e bara att stå på sig o gå tillbaka med honom till sängen.



Tillsist efter att vi gått tillbaks med honom 6 ggr så sov han;) Viktigt att hålla på rutiner o ja tror Affe kommer sova som John Blund så fort han får sin nya, stora säng... Jag tycker sängen ska va mysig o inte ett ställe man ersätter som skamvrå.. Jag tror att detta är en fas som kommer gå över för lilleman, Vem vet??..



Affe kanske blir som Oskar.. De kanske blir bra/räcker med en ny egen säng....;) Lycka till! Kram

2010-12-29 @ 11:25:12
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Therese

Anna: Hade varit trevligt, men vi är hemma och vabbar idag :(

Linda: Ja, visst är det jobbigt. Lovar att dela med mig av tips om jag hittar på något :)

Maria: Saga på cd ska jag testa ikväll + nattlampa!

Sanna: Jaa, vi kanske kan hämta min säng nån dag. Du får gärna guida mig för jag vet inte riktigt vart jag ska :-)



KRAAAAM

2010-12-29 @ 13:05:11
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Anita

Precis som hon ovan här, Johannes somnade lätt kl 19 varje kväll, tills han var 1,5 år. Skrek som en stucken gris varje kväll. Lovar att det inte bara var pojken som vart ledsen. MEN...bytte säng och sen har allt varit frid och fröjd!

2010-12-29 @ 17:25:26
Postat av: Anita

Precis som hon ovan här, Johannes somnade lätt kl 19 varje kväll, tills han var 1,5 år. Skrek som en stucken gris varje kväll. Lovar att det inte bara var pojken som vart ledsen. MEN...bytte säng och sen har allt varit frid och fröjd!

2010-12-29 @ 17:26:34
Postat av: Lisa

Sjukt bortskämda! :P

2010-12-30 @ 14:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0