Dagispremiären :)

Idag började min lilla eller stora kille kanske man ska säga på dagis...
Vart tog tiden vägen? När blev han stor? Känns som om jag missat något!

Dagis gick som förväntat, mycket bra :)
Vi var ju där och lekte lite förra veckan också så helt nytt var det inte!

Regnat har det gjort hela dagen också, jag hade verkligen tänkt att jag skulle promma till dagis men icke sa nicke... Bilen stog där och bara ropade efter oss ;)
Men vi tog på oss galonisar och stövlar och gick ut när vi kom hem istället.





Denna kille bara älskar att gå. Han går o går o går när vi är utomhus, en riktig liten vandrare :)
Som ni också kan se så är det dags med lite nya kläder ;)
Eller nya regnkläder har han fått men de ska vi ta med till dagis, ny jacka och mössa köpte vi häromdagen men hemma på gården skruttar vi i gamla men funtionella kläder :)
Skor däremot måste vi köpa, hittade ett par mycket fina allvädersstövlar i neopren med gummifot på skoaffärn i byn, väntar in storlek sen slår jag till =) Tittade ut vinterskor också... Ett par svarta kuoma blir det! Era erfarenheter av dom??

Nu ska jag ansa ansiktet på hår, tack o lov är det bara ögonbrynen som växer än så länge ;)

Ni är många som tävlar i min fantastiska tävling, superkul.
Blev lite svårt med tävlingsfrågan bara, men nu hoppas jag att alla förstår =)


Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anna på Grönkulla

Vi har haft Kouma-skor till vår kille i alla år och är supernöjda.

2010-08-30 @ 21:47:29
URL: http://annapagronkulla.blogspot.com/
Postat av: Therese

Anna: Tack, vad skönt att höra :)

2010-08-30 @ 22:04:24
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vi har haft kuoma i alla år till båda våra pojkar och vi är jättenöjda! Pojkarna har aldrig varit kalla om fötterna och dom står emot väta bra fastän dom inte är vattentäta.

2010-08-30 @ 22:33:40
URL: http://nelinas.blogg.se/
Postat av: Titti

Bra i kallsnö tycker jag,men på tödagar är det bättre med allväderstövlar...

2010-08-31 @ 07:11:32
URL: http://livetpavischan.blogg.se/
Postat av: Erika

Tusen tack för awarden! Jag ska bara få tid att komma på 7 fakta om mig själv..hehe.

Du och Maria kan väl komma och hälsa på oss nåt?? Vi är hemma för det mesta. =)

Kul att Affe gillar dagis!

Kram på er.

2010-08-31 @ 13:06:38
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Anita

Fniss..när jag ser kläderna han har på sig blir jag full i skratt när jag tänker på inlägget igår som jag skrev om kläder på pojkar och där jag fick en annan mamma att gå igång...;-)

2010-08-31 @ 20:50:19
Postat av: Anita

Det var ett inlägg på facebook och inte på bloggen jag hade ;-)

2010-09-01 @ 06:11:53
Postat av: KisseGirl

svarade i min egen blogg men skriver ett snabbt svar här åxå, kuoma är super bra och håller emot vätan bra men det är bra att komp. med ett par allväder/fodrade gummistövlar modell billiga duger bra då!



De är ju super lätta dessutom och perfekt för småttingar!

2010-09-01 @ 19:43:16
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0