Soliga blåsiga söndag!

Ser underbart ut ute, men det blåser svinkallt. Ska snart packa ner sonen i vagnen för en prommis tills han somnar sen ska jag ta itu med lite fix ute. Gamla blomlådor (som egentligen är grannens) ska tömmas, kratta ihop lite löv. Packa undan vuxna vinterkläder + skor. Dricka kaffe =)
Önskar verkligen att vi hade en egen altan att kunna dricka kaffe på, eller som Affe kunde leka på... Abstinens är vad jag börjar få nu faktiskt. Årstiden gör sitt till, vill vara ute så mycket som möjligt :)

Albin är och hämtar mammas cykel nu, vi ska ha cykelstolen på den så snart är vi ute och cyklar för fullt här. Ska bara inhandla cykelhälm till oss vuxna + Affe. Tycker man ska föregå med gott exempel så vi tänker också ha hjälm from i år! Hur gör ni???

Tack för alla kommentarer om håret, jag trivs verkligen jättebra i det!
Det är min vän Jenny som har salongen Tant Grön i Stöde som gjort ett kanonjobb.
Så nu rekomenderar jag alla som bor i stöde att klippa sig hos henne.
Modemedveten, noggrann, trevlig, duktig och klipper just nu till lärlingspriser....

Nu ska vi gå ut en sväng!

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kör dubbelmoral...tvingar ungarna att ha hjälm medans jag själv cyklar utan... Har du tid för en date till veckan? Nu har det väl kommit färdigt med snö...eller

2010-04-18 @ 12:05:56
Postat av: Linda

håller absolut med dig angående cykelhjälm, självklart måste man föregå med gott exempel så vi använder också hjälm, om inte annat så är det en billig livförsäkring om något skulle hända



Kram

2010-04-18 @ 13:02:20
URL: http://familjengranberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Vi kör dubbelmoral här å...

2010-04-18 @ 13:40:32
Postat av: Mirjam

Therese, ALLTID hjälm på! Jag har haft hjälm i flera år nu. Nånting saknas om man trampar utan. Man skulle ju aldrig åka skridskor utan hjälm så varför göra det med cykeln.

Även om du är en bra cyklist finns det ju andra dårar ute på vägarna.

Jag vet flera som ramlat och det blivit spricka i hjälmen, och hade inte den suttit på kan man ju bara ana vart den sprickan blivit då!



Trampa lugnt! Mirjam

2010-04-18 @ 18:08:26
URL: http://livalam.blogg.se/
Postat av: Sofia o Hugo

Jag har hjälm! :D Självklart tycker jag!

2010-04-18 @ 20:10:35
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag tycker alla, vuxna som barn bör ha hjälm, oftast är de vuxna med hjälm som känner sig löjlig, men den som i själva verket cyklar utan är den som är löjlig..

Har en fd kollega som är rullstolsbunden pga en cykelolycka där hon blev påkörd bakifrån av en bilist o hade de inte vart för hjälmen så hade hon inte levt idag...



Ni gör helt klart rätt som funderar på hjälm, kom in till oss vett ja så ska vi nog hitta ngn odell som passar...



Jag står i kö i väntan på att tant grön ska öppna o de vet hon redan om;) Ses på Måndag! Kram

2010-04-18 @ 20:44:28
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Tant Grön- Jenny

Vad glad jag blir över att läsa att du trivs bra med din nya frisyr och färg!

Kul att fått gjort det på dig.

Ha det gott och var rädd om er kram kram.

2010-04-18 @ 20:50:13
Postat av: Victoria

Wirva ser framemot att vi ska cykla tillsammans i sommar (jag har inte cyklat på många år men ska fixa cykeln iår)men vi har pratat om att jag måste köpa hjälm först, tycker precis som dig där att vi måste föregå med gott exempel.

Kram Victoria

2010-04-19 @ 07:19:55
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: ErikaÖ

Hjälm här...

2010-04-19 @ 09:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0