GI Köttfärs och vitkåls"paj"

Många har frågar efter receptet sm jag skrev om härom dagen.
Jag tror det låter exlusivare än vad det är ;)

Det är ju egentligen ingen paj heller men jag valde att kalla den för det =)

1/3 del vitkålshuvud
600 g köttfärs
1 buljongtärning
Kryddor (timjan, rosmarin, salt, peppar, cayenne)
2 dl riven lagrad ost

Skär kålen i bitar och koka i vatten med buljongtärning tills kålen känns mjuk.
Häll av allt vatten från kålen men spara ca 1-2 dl.
Blanda kålen med köttfärsen, smaka av med kryddor. Blanda ner buljong tills färsen känns "lagomt lös"

Platta ut färsen i en pajform, strö över rikligt med ost och grädda i 175 grader tills färsen är genomstekt!

Ät med en grönsallad =)

Kommentarer
Postat av: Sussilusen

Den ska jag prova. Det lät riktigt gott.

2010-04-25 @ 10:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0