Uppe i ottan

Alfred hade morgon redan vid 5.30. Jag slog på nickelodeon och sov vidare ska jag erkänna. Fast å säga att man sover är ju en stark överdrift, för när lilla A är pigg så går benen som en propeller på honom och av någon anledning, hur jag än lägger han så slutar det alltid med att benen ligger riktad mot mig. Vi 6.15 gav jag upp och vi klev upp =)

Nu sitter jag här med smoothie och kaffe, lillen sover igen ;)

Läste en bok igårkväll innan jag somnade och den är så kul, kan jag verkligen rekomendera till alla (kanske speciellt de trötta) mammor!

Familjens projektledare säger upp sig

Om boken:
Familjens projektledare säger upp sig.
Härmed säger jag upp mig från jobbet som familjens projektledare. Ett jobb jag aldrig sökt, har någon naturlig fallenhet för eller ens tycker är roligt. Jag har insett att detta bland annat kommer att påverka familjen på följande sätt:
1. Barnen kommer att bära udda kläder, inte ha någon mössa nät frosten kommer eller skridskor nästa friluftsdag.
2. Inte heller kommer barnen att ha gympapåse med sig eller picknick när så förväntas.
3. Den sociala agendan kommer att haverera totalt.
4. Det kommer att bli rörigt och lukta illa hemma. Och ingen kommer någonsin att hitta något (för det finns fortsättningsvis ingen att fråga).
Trots detta väljer jag att säga upp mig. Från och med dagens datum har vår familj ingen projektledare. Jag vill gärna passa på att önska dig, min älskade man, lycka till!

Ja den är verkligen rolig!!!

Nu när lillen vaknar så drar vi iväg på hopptävlingar, kanske åker jag mest för att få surra av mig lite med min gamla vän Inger. Det var alldeles för länge sedan...
Sen får vi ju som bekant besök på eftermiddagen!
De e najs ;)





Hoppas att ni alla får en NAJS dag!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Godmorgon..

Snart är affe större och kliver upp själv och gör en underbar frukost på sängen till dig, bara för att du är "snäll" och kliver upp med honom.. =)



Det var en brio vagn vi hade kollat på så det känns lite surt, men det är bara att börja om från början..



Ha en underbar dag och hoppas du och inger får en härlig surra av sig tid..



Kram på er alla

2009-09-19 @ 09:26:51
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Anna S

De e NAJS =)

2009-09-19 @ 10:57:05
URL: http://lakelanders.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-19 @ 11:22:47
Postat av: Titti

Den där boken lånar jag sedan ;)

2009-09-19 @ 19:35:07
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Elsa

Tror de flesta känner igen sig både här o där i den boken ;-). Många skatt framkallar den iaf.

2009-09-19 @ 23:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0