Underbara dagar!

Trodde denna dag skulle bli jobbig, dels för att jag skulle plåga mig hos tandläkaren och dels för alla pengar som skulle gå. Jag tvar beredd att dra ut tanden (eller det som fanns kvar av den) och tog med mig rejält med pengar. Men kom hem med det mesta kvar + en ny fin tand :-D
En fantastiskt bra folktandvård kom jag till med underbart bemötande. Alfred vart lite ledsen när jag inte kunde roa honom (han sov ju de fem mil vi hade till tandläkaren) så en personal kom och hämtade honom, hörde honom skratta ifrån receptionen. Mycket skönt!!

På vägen hem så körde jag in til Madde, köpte med mig två sallader och käkade lumch hos henne. Sedan tog vi oss en rask och skön prommis med vagnarna och hamnade till slut hos Dessi där vi fick oss en kopp kaffe innan vi traskade hem igen :)

Väl hemma så fick jag besök av Anna och Alice, kanonmysigt!
Alice ska få sova hos mig inatt (hon är en vovve) så imorrn blir det en skön prommis =)
Kanske behåller jag henne, hon är en mycket trevlig hund. Lugn och fin på alla vis, inte samma jäkla stress och flams som Kompiz hade för sig. Men jag tror nog att hennes matte vill ha hem henne imorrn så det är nog kört för mig, haha!

Alfred då? Han har haft en suverän dag.
Vart lite kinkig hos tandläkaren men blev ju snabbt glad när han fick uppmärksamhet.
Ikväll har vi sitt-tränat, det går starkt framåt. Han sitter bra nu, men vippar lätt omkull. Träning ger färdighet sägs det ;) Hoppgungan är ingen succé hittills men gåstolen däremot gillar han starkt =) Han har även lärt sig gosa med katten Kjell, ju hårdare desto bättre tycker kissen :-)

Ja, ungefär så har min dag sett ut!

Nu ska jag äta lite grädde med hallon, har varit på tok för lite fett igår och idag!

Måste köpa en höstjacka till Alfred.... Tips på en snygg någon??


Kramar


Kommentarer
Postat av: nikita

hmm svårt med jacka då dem är så små fort.

men everest jacka på stadium om du är ute efter en typ skaljacka =) annars nova stars fleece är underbara å tjocka!!

2009-09-08 @ 02:06:23
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Titti

Finns jättefina Didrikssonjackor åxå.Men om det är "värt" de pengarna är ju en annan femma..Kanske bättre med skaljacka å tjocktröja? Ja inte vet jag..Kram!

2009-09-08 @ 07:36:45
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Frun

Va fränt att det gick och ta med Affe till tandläkaren!

2009-09-08 @ 07:57:09
Postat av: Sussi

Jag såg en jätte fin barn jacka på hm petrolblå inte så tjock kolla aldrig priset sen en skit tuff täckjacka på cubus hängde direkt vid ingången från sjögatan i lördags ca:350kr tror jag det var.

2009-09-08 @ 09:00:02
Postat av: Suzanne

Ida o Oliwers jackor är fr Didriksons, men jag tror inte de gör sina i mindre storlekar än 80?!?

2009-09-08 @ 10:14:14
URL: http://snuzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0